Kennisevent over moderne marketing

Op 28 juni vindt de tweede editie van de Digital Future of B2B (DFB2B) plaats op de High Tech Campus in Eindhoven. Dit kennisevent draait om de de digitale toekomst en laat zien hoe je website en andere online activiteiten substantieel bijdragen aan de resultaten van je onderneming. Deze dag is ideaal voor directieleden en marketing-­ en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak.

DFB2B richt zich op de toekomst van de marketing. Maar liefst 70 procent van het aankoopproces in de B2B verloopt online. Klanten zoeken op internet naar informatie over een product of dienst waarin ze interesse hebben. Voordat ze tot een koop overgaan, hebben je klanten zich goed ingelezen. Een opdringerig verkooppraatje slaat niet meer aan. Het ontvangersgerichte inbound marketing neemt de rol van het zendergerichte outbound marketing over. Push wordt pull.

Van outbound naar inbound marketing

Inbound marketing richt zich op de klant en zijn behoeftes. Door waardevolle content te creëren trek je de interesse. Als jij over de problemen en uitdagingen schrijft waarmee je doelgroep worstelt, voelt deze zich gehoord. Je neemt een meer dienstverlenende rol aan. Door je klant inzicht te verschaffen via blogs, video’s en andere informatieve content help je hem. Die content begeleidt de klant door het koopproces. Niet jij, maar je klant bepaalt het tempo. Hij kiest zelf wanneer hij klaar is om te kopen. Jouw content stoomt hem klaar om tot koop (het liefst bij jou) over te gaan. De resultaten van inbound marketing zijn goed meetbaar. Je ontdekt dus vrij snel of je content de juiste snaar raakt.

Soepele overstap naar inbound marketing

Op DFB2B leer je hoe bedrijven de overstap maakten van outbound naar inbound marketing. In verschillende kennissessies delen organisaties hun ervaringen en geven ze tips over hoe je deze transitie zo soepel mogelijk kunt laten verlopen. Uiteraard komen de voordelen en opbrengsten van moderne marketing uitgebreid aan bod.

Opbouw

Het programma van DFB2B bestaat uit drie kernonderdelen.

1. Why
Waarom je moet veranderen, komt naar voren in dit onderdeel. Topsprekers uit de B2B sector gaan dieper in op trends en ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Ze leren je welke kansen het digitale tijdperk biedt en waar voor jou de winst te behalen valt.

2. How
Nu duidelijk is waarom het belangrijk is om te veranderen, gaat dit onderdeel dieper in op hoe je dit daadwerkelijk kunt gaan doen. Bedrijven die succesvol zijn met hun online marketing- en salesactiviteiten vertellen hun praktijkverhalen. Daar pluk jij de vruchten van, want jij herkent nu de valkuilen. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.

3. What
Wat ga jij nu doen? Er zijn verschillende vervolgstappen die je kunt zetten. Denk dan onder meer aan de keuze voor software en het inwinnen van advies. De mogelijkheden zijn talrijk om aan de slag te gaan in het digitale tijdperk. In dit onderdeel kun je je strategie gaan uitplannen.

Sprekers DFB2B 2016

Met drie keynote sprekers en 18 break-out sessies biedt het programma een divers aanbod aan informatie.

Digital future b2b mensen

Zo komt keynote Mark Appel van Exact uitleggen hoe zij door middel van marketing automation de hele sales funnel weten te vullen. Deze strategie zorgt ervoor dat zij ieder jaar het aantal klanten met 35 tot 40 procent zien groeien. Mark legt uit hoe zij dit proces op hebben gezet en hoe ze hiervan profiteren.

Auteur Patrick Maes schreef het boek ‘Disruptive selling’ en noemt deze nieuwe insteek in sales de ‘Sales 4.0-Paradox’. Hiermee weet hij de gemoederen hoog op te laten lopen. Tijdens de The Digital Future of B2B vertelt Patrick hoe jouw bedrijf door minder uit te geven toch de mogelijkheid heeft om de klanttevredenheid te verhogen.

Jeroen Rietvelt deelt de tips en tricks van zijn werk bij Accountantsbureau Visser & Visser. Anderhalf jaar geleden besteedde niemand aandacht aan markting en nu halen zij structureel leads uit online. In zijn hands-on case deelt marketing manager Jeroen Rietvelt het geheime ingrediënt voor een succesvolle implementatie van inbound marketing in een traditionele organisatie.

Naast deze cases komen er sprekers van opleidingsinstituten als Nyenrode, Beeckestijn en ISAM en van bedrijven als Nuon, AFAS en Vanderlande.

Bekijk hier alle sprekers

Commercieel directeuren, marketing- en sales managers

Naar DFB2B komen 300 commercieel directeuren en marketing- en sales managers. Zo’n 70 procent komt uit het MKB, 20 procent uit de groot zakelijke markt en 10 procent uit start-ups. Een diverse groep die allen geïnteresseerd zijn in één vraag: hoe kan digitaal bijdragen aan mijn business? Aan de hand van 20+ cases doe je informatie op over waarom veranderen voor jouw bedrijf winstgevend is, hoe je dit daadwerkelijk aan kunt pakken en ga naar huis met tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

Waarom zelf opnieuw het wiel ontdekken als de professionals uit het veld je de informatie uit eigen hand kunnen geven? Voor meer informatie en tickets: www.digitalfutureb2b.nl

 

Als mediapartner van Digital Future of B2B mogen we €100,- korting bieden op Premium Ticket #DFB2B  toegangskaarten (de code werkt niet op een early bird ticket). Gebruik deze code bij de bestelling: 5013682497

Informatie & Tickets