De Marketing Automation Software aanbieders schieten als paddestoelen uit de grond. Na de CRM trend kregen we de Marketing Automation Trend. Centraal staat; leadgeneratie, leadnurturing en de customer journey. Daar lijkt de Content Marketing Software trend aan toegevoegd te worden. Hoe we content de markt in slingeren is één; maar het begint bij; hoe creeer ik de content die ik nodig heb voor mijn content marketing. En kan Content Marketing Software daar bij helpen? 

Wat doet Content Marketing Software?

Bedrijven stellen zich steeds meer op als uitgevers om Thought Leadership te bereiken en hun doelgroepen te binden aan de organisatie. Gevonden worden op basis van sterke content, vormt de basis van Content Marketing én Content Curatie.Het vinden, creëren en delen van content is een belangrijk onderdeel binnen content marketing, organisaties hebben daar uitdagingen omdat dit doorgaans niet tot de core business behoort van bedrijven. Men probeert het proces van content creatie- en verspreiding eenvoudiger te maken middels Content Marketing Software.

Voorbeelden van Content Marketing Software:

Artikelen over Content Marketing en Marketing Automation

Het hockeystickeffect van Content Marketing

content marketing trends

Content Marketing ROI

– Marketing automation in b2b