Content Marketing Trends in b2b

Op b2bmarketeers.nl bespreken we de meest recente content marketing trends in de b2b wereld. Met de opkomst van inbound marketing en content marketing ligt de nadruk op het creeren van geweldige content om doelgroepen te inspireren en activeren. De meeste content marketing trends gaan over content creatie en content delivery. Hoe haal ik de beste content uit mijn organisatie en breng ik deze op de juiste momenten, op de juiste manier naar mijn doelgroepen. Beter gezegd; hoe vinden doelgroepen mijn content op hun gewenste manier en moment. Een overzicht van de meest recente content marketing trends:

1. Mobile first

Multi platform content en op ieder device beschikbaar; marketeers houden hier rekening mee bij de content creatie en content marketing plannen

2. Big Data

Meten is weten; onderzoek en opslag van prospect- en klantdata maakt het genereren van content een stuk eenvoudiger. Door geavanceerde data mining technieken is het steeds eenvoudiger om data om te zetten in informatie. Ook ten behoeven van content creatie!

3. Content Curatie

Zelf content creeren is tijdrovend en een behoorlijk intesieve bezigheid; daarom waarderen doelgroepen het ook. Goede content kost zweet! Het is echter ook verstandig om een combinatie te maken met bestaande content. Door bestaande content aan te vullen, verrijken kun je doelgroepen verrassen. Let op; niet kopiëren, cureren!

4. Marketing Automation

Het aantal marketing software pakketten schiet als paddenstoelen uit de grond. Marketeers zijn volop bezig met het automatiseren van content delivery processen en het monitoren van resultaten.

Meer Content marketing trends komen aan bod op het blog van b2bmarketeers.nl. Heb jij nog aanvullingen? Let me know!

Aanverwante artikelen: