Er wordt veel geschreven over Content Marketing en Inbound Marketing. De beste stuurlui staan uiteraard aan wal. Of toch niet? Er is een aantal mooie Content Marketing voorbeelden. Deze proberen we op b2bmarketeers.nl zoveel mogelijk aan bod te laten komen. Een van de pragmatische, op dit moment zeer populaire vormen van Content Marketing is Whitepapermarketing. Door inhoudelijke niet-commerciele content te genereren en deze middels Whitepapers beschikbaar te stellen op sites van derden, kun je tot een rendabele content marketing strategie komen die concreet converteert.

Content Marketing Voorbeelden

Een organisatie claimt een aantal thema’s en schrijft hier inhoudelijke artikelen over. Vervolgens worden deze als Whitepapers aangeboden op sites van derden (die hier een systeem voor beschikbaar stellen). Als een lezer de whitepaper vindt en op basis van een preview graag verder wilt lezen, wordt de Whitepaper in ruil voor gegevens (conversie) beschikbaar gesteld. Een win-win situatie voor de bezoeker, de publisher en de schrijver. Een voorbeeld van een whitepaper-site vind je hier: http://www.emerce.nl/whitepapers.

 Verhalen vertellen

De essentie van Content Marketing is het vertellen van verhalen aan doelgroepen. Verhalen over producten, diensten, een dag op de werkvloer etc. Dit artikel gaat daar dieper op in.

Meer over content marketing voorbeelden: