Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.

Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sites nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepagina’s en productpagina’s worden voorzien van allerhande goede, sterke content.

e-commerce b2b marketing
Goed voorbeeld een site met ‘rijke’ content is http://www.siemens.com/entry/en/

Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?

  • Goed beeldmateriaal
  • Videos— informatief, educatief en sterk gericht op case studies
  • Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
  • Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
  • Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
  • Vergelijkingen; de mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
  • 3D vrituele product tour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
  • Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, whitepapers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren

Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee, welke ze onthouden. En bezoekers terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.