Een belangrijke term binnen Content Marketing is Invitation Marketing. Bij Invitation Marketing gaan we af van de ‘oldschool’ push strategieën waarbij we doelgroepen doelbewust storen tijdens hun dagelijkse bezigheden om onze commerciële boodschap te injecteren (Interruption Marketing of Injection Marketing). In plaats daarvan zetten we onze deuren open en nodigen we de doelgroep uit om informatie van ons tot zich te nemen. Het belangrijkste verschil is dat het initiatief bij de prospect ligt. Én dat de aangeboden content relevant en zo niet-commercieel mogelijk is.

Invitation Marketing werkt als een spons

Dat betekent niet dat je je lukraak teksten en filmpjes op je site moet proppen in de hoop dat er mensen op af komen. Je moet er weldegelijk wat voor doen om er voor te zorgen dat jouw interessante content ook gevonden wordt. De ‘uitnodiging’ zit hem dus ook in de verspreiding van je content. Door je content te verspreiden via media waarbij het initiatief bij de prospect ligt (google search, blogs, microblogs zoals twitter, facebook, whitepapermarketing etc.), kom je in de kijker.

 

Bron: Chris Amorosino