Met een lead nurturing strategie breng je de juiste content op het juiste moment naar inbound marketing leads zodat ze op het moment van beslissen jouw organisatie top of mind hebben. Een lead nurturing strategie omhelst doorgaans de volgende activiteiten:

  • Het vastleggen van inbound marketing leads. Denk aan bezoekers van een landingpage die gegevens hebben achtergelaten, geklikt hebben op een bepaalde pagina, een bepaalde tijd op een pagina zijn geweest, een e-book, whitepaper of andere content hebben gedownload. Dit is de essentie van een lead nurturing strategie.
  • Het bepalen en automatiseren van een content strategie voor leads in de verschillende fases in de Customer Buyer Journey. Doorgaans werken marketeers met Buyer Persona’s en Content Marketing Mapping om invulling te geven aan de informatiebehoefte van leads op cruciale momenten in de Buyer Journey. Dit resulteert in geautomatiseerde campagnes waarin e-mailnieuwsbrieven vaak centraal staan.
  • Belangrijk onderdeel is Lead Scoring. Dit is een score van de lead op basis van een puntentelling die aangeeft wanneer een lead gereed is om over te dragen naar de volgende fase (sales). Punten kunnen toegewezen worden a.d.h.v. bepaalde handelingen die leads hebben verricht. Denk aan klikgedrag of bepaalde downloads. Bepaalde acties kunnen zwaarder wegen waardoor er een bepaalde lead score komt.

Meer over lead nurturing strategie/inbound marketing

– wat is lead nurturing

– wat is een lead? 

– inbound marketing