B2B heeft nog veel verbeterpotentieel in Digital Strategy

door Marcel Nanning | Last Updated:   14 september 2012

b2b onderzoek

Een van de conclusies uit het onderzoek van Boer&Croon onder 60 b2b bedrijven in Nederland over de Digitale Strategie. Boer&Croon onderzocht de digitale stand van zaken bij de grotere b2b bedrijven in verschillende bedrijfstakken.

De belangrijkste conclusies:

1. De klanten van b2b bedrijven vinden het Online kanaal zeer belangrijk; het heeft de voorkeur als informatiebron bij orientaties.

2. Klantverwachtingen gaan steeds meer lijken op die van b2c bedrijven.

3. Social Media inzet loont, op alle momenten in het aankoopproces.

4. 40% van de bedrijven houdt in haar Digital Strategy optimaal rekening met de business fase waarin de klant zich bevindt

5. Digital Media passen uitstekend bij het b2b landschap.

6. 12% van de (onderzochte) B2B bedrijven heeft een volwassen Digital Strategy

7. Ruim 60% van de onderzochte bedrijven stemt zichtbaar online en offline op elkaar af.

8. Een bekend fenomeen: het bieden van relevante content blijkt een grote Digitale Strategie-uitdaging voor de meeste b2b organisaties

9. De meeste inzet is nog steeds gericht op het bieden van content, niet op interactie

10. Mobiele platforms worden nog relatief weinig ingezet.

*bron: Onderzoek Boer & Croon

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.