Tags: marketing, social media
Meer dan 100 jaar geleden was de koets het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de auto. De paarden gingen weg, er kwamen motors voor in de plaats. De hoogte van het voertuig, de zitplaats van de bestuurder en de hoogte van de verlichting bleven echter lange tijd hetzelfde, ondanks alle andere grote veranderingen. Oorspronkelijk zat de verlichting hoog op de koets om goed over de paarden heen te kunnen schijnen. Het gekke is; de paarden waren al lang weg, het voertuig rijdt middels een motor, maar de lamp bleef op deze positie. Een schoolvoorbeeld van het denken in bekende patronen. En: het overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken.
“Klik op deze Social Media Icons”
Steeds vaker kom ik Social Media Icons tegen in tv programma’s. We zien dat al jaren op het web, dus waarom ook niet op tv? Maar de slimme, gewiekste programmamakers weten het toch wel, dat we niet op deze icoontjes kunnen klikken? Wat is dan het nut? En waarom denken we niet verder, creatiever over links naar Social Media profielen? Neem een voorbeeld aan andere traditionele media zoals print; daar lag een oplossing in de QR Code; een goed begin!
Oproep aan tv makers in nederland!
Bij deze een oproep aan de programmamakers: wees creatief! Voordat je het weet sta je met je Social Media Icons in de schoolboeken naast de koetslamp op de eerste auto; als voorbeeld voor het klakkeloos overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken. Want real time klikken in tv programma’s is nog niet aan de orde..
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
LinkedIn content inzetten voor b2b
LinkedIn inzetten voor B2B content, mooie LinkedIn cases. Lees het in dit artikel en gebruik Linkedin content
b2b marketing in 2013 door marketing nederland
b2b marketing in 2013
Facebook Messenger inzetten voor B2B marketing is niet verstandig
Vele B2B markteers zullen de recente aankondiging van Facebook dat ze een nieuwe web-chat plug-in uitbrengen met interesse tot zich hebben genomen.
5 manieren om klantenservice te gebruiken voor jouw marketing
5 manieren om klantenservice te gebruiken voor jouw marketing. Tips om customer service in te zetten voor meer omzet.
Dit zijn de banen van de toekomst, ook voor marketing!
Welke banen bestaan nu nog niet maar in de toekomst wel? Algemeen maar ook specifiek voor marketing, check het hier!
Onderzoek Facebook bedrijvenpagina’s
Onderzoek Facebook bedrijvenpagina's
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.