NRC Media biedt adverteerders “insight” in de branche Zakelijke dienstverlening

door Marcel Nanning | Last Updated:   4 september 2012

PERSBERICHT | Adverteerders die zich richten op Zakelijke dienstverlening kunnen vanaf vandaag op nrcmedia.nl gratis een whitepaper downloaden met gedetailleerde en vooral relevante informatie over deze branche. Het whitepaper (getiteld ‘Zakelijke dienstverlening Insight’) geeft interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen. Daarmee speelt de uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten.

Zo blijkt 8% van de beroepsbevolking tot de zakelijke beslissers te horen, personen die worden beschouwd als sleutelfiguren bij de aankoop van producten en diensten. Het grootste deel (71%) is werkzaam in het midden- en kleinbedrijf. Deze groep is vooral te bereiken via internet: 35% is maximaal een half uur online, 33% een half uur tot anderhalf uur en 32% meer dan anderhalf uur per dag. De gegevens in de Insight zijn in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling.

Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey). NRC Media heeft behalve voor de branche Zakelijke dienstverlening ook Insights beschikbaar voor Financiële dienstverlening, Automotive, Kunst en Cultuur en ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom’.

Van iedere Insight wordt ook een infographic afgeleid, die via weblogs en social media verspreid gaat worden. De volledige versie is beschikbaar op nrcmedia.nl/adverteren. “Als uitgeverij zijn wij dagelijks bezig om de consument te beraken met relevante en interessante content,” zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. “Die kennis en ervaring delen we graag met adverteerders, zodat die beter hun marketing- en commerciële doelstellingen kunnen behalen. Al eerder dit jaar hebben wij samen met de beste partijen op het gebied van online marketingstrategie, social media, SEO, augmented reality & 3D animaties, webcare, online videocontent en webcasting een uniek en onafhankelijk kennisnetwerk opgericht. Zo geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.”

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.