Thought leadership is een visie binnen de marketingstrategie die uitgaat van de inhoudelijke kennis, binnen de organisatie op een specifiek vakgebied. Organisaties proberen autoriteiten te worden op bepaalde kennisgebieden en brengen kennis naar de prospect en klant.

Kennis = macht

Met het nastreven van Thought Leadership nemen organisaties afscheid van ‘traditionele marketing’en lege, nietszeggende proposities en ongefundeerde boodschappen en beloften. De grote kracht van thought leadership strategie die tot uiting komt vanuit Content Marketing, is het aanwenden van de aanwezige kennis binnen organisaties. Door medewerkers op alle terreinen aan te sporen hun kennis te delen met de buitenwereld, ontstaat er een autoriteit waar de klanten en prospects daadwerkelijk mee geholpen zijn. Bijvoorbeeld in de vorm van webinars, whitepaper marketing, blogs of artikelen.

Thought Leadership verkrijgen, vergt een behoorlijke inspanning en vraagt ondernemerschap van iedereen binnen de organisatie. Het doel van deze strategie is dat de markt het bedrijf gaat zien als een organisatie die de business kent, de behoeften van de klanten begrijpt en het centrale aanspreekpunt kan zijn voor alles wat met de branche te maken heeft.

Blogs & artikel over Thought Leadership