B2B Marketing (Engels)
A radically different approach for business-to-business marketers
Steve Minett
Gebonden, 226 blz.
2001
Engelstalig
Financial Times
EAN: 9780273654254
ISBN-10: 027365425x
Samenvatting
Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Voordat B2B aankopen worden gedaan, wordt vaak uitgebreid en door meerdere personen stilgestaan bij deze aankopen, terwijl B2C aankopen veelal door individuen en impulsief worden gedaan. Er zijn
dus grote verschillen tussen consumentenmarketing en business marketing en het is vreemd dat dit in de meeste marketingboeken nauwelijks wordt onderkend. ‘B2B Marketing’ is bedoeld om in deze lacune te voorzien. Het boek verkent de
basistactieken van B2B marketing, laat zien waarin B2B fundamenteel verschilt van B2C, beschrijft de consequenties die dit heeft voor het marketing- en merkenbeleid en werkt een strategisch model uit om dit in praktijk te brengen.
Meer informatie en verkrijgbaarheid
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een nieuwe profeet?
business-to-business profeet
Is DM nog wel van deze tijd?
Is een dm of direct mail nog wel van deze tijd? We versturen e-mail, social media berichten. Is een offline DM dan relevant? Lees het hier!
4 creatieve offline middelen met langdurig effect
4 opvallende offline middelen met een langdurige communicatiewaarde.
Succesvolle b2b e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk.
Effectievere direct marketing dankzij 30 procent beter inzicht in je doelgroep
Direct marketing is een vorm van marketing waarbij een bedrijf direct in contact treedt met individuele klanten, via bijvoorbeeld e-mail, telefoon, mobiele platformen of social media. Door beter inzicht in doelgroepen, kan effectiviteit verhoogd worden
De 3 grote nadelen van bloggen (en de 4 nog grotere voordelen)
bloggen, de nadelen en de voordelen!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.