Wie heeft mijn kaas gepikt? – Spencer Johnson, Kenneth Blanchard

door Marcel Nanning | Last Updated:   9 januari 2012

Wie heeft mijn kaas gepikt?

 

Gebonden, 96 blz.
30e druk, 2007
Nederlandstalig
Business Contact
EAN: 9789047000334

Samenvatting

Veranderingen gaan snel tegenwoordig en komen vaak onverwacht. Hoe gaat u daarmee om? Ziet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in ‘Wie heeft mijn kaas gepikt?’ worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is.

Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht…
Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging groot ons eraan vast te klampen. Maar de Kaasvoorraad is niet onuitputtelijk: een bedrijf reorganiseert, een partner gaat ervandoor, ziekte slaat toe – zekerheden ontvallen ons.

Johnson en Blanchard laten u met deze populaire en aansprekende parabel zien wat voor angsten verandering teweegbrengt, hoe u die angsten met succes kunt overwinnen en hoe u uit verandering nieuwe kansen schept, zowel thuis als op het werk.

Recensie

Door Xavier Dusee

Iedereen heeft er wel eens last van, het soms maar blijven peinzen en piekeren in plaats van het verder zoeken en out of the box blijven denken. Of het nu om je werk gaat of in privé sferen. Het ‘buiten de gebaande paden’ denken is voor iedereen verlossend, met name als je je vastgeroest voelt in een bepaalde situatie. Spencer Johnson en Kenneth Blanchard slaan met dit boekje de spijker op zijn kop, het zijn doorgewinterde specialisten op het gebied van het menselijk brein. Er is een schat aan management boekjes maar deze springt er uit omdat het een vrij kort maar enorm krachtig verhaal is wat wordt verteld, en je echt prikkelt waardoor het top of mind blijft en je het vaak ook verder vertelt/promoot. Ik en vele met mij die het boekje gelezen hebben betrap je vaak op het feit dat ze iedere uitdaging die voor ze ligt eens tegen het ‘Kaas’ verhaal spiegelen, je krijgt de meest verbazingwekkende antwoorden uit je eigen brein, kortom een aanrader!

Meer informatie en verkrijgbaarheid: managementboek.nl 

 

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.