Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.
Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sites nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepagina’s en productpagina’s worden voorzien van allerhande goede, sterke content.
Goed voorbeeld een site met ‘rijke’ content is http://www.siemens.com/entry/en/Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?
- Goed beeldmateriaal
- Videos— informatief, educatief en sterk gericht op case studies
- Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
- Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
- Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
- Vergelijkingen; de mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
- 3D vrituele product tour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
- Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, whitepapers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren
Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee, welke ze onthouden. En bezoekers terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing
Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing
Het belang van een goede routing in je groothandel
Een hogere omzet, tevreden personeel en een grote kans op terugkerende klanten: lees onze tips voor een optimale groothandel routing.
5 tips voor fabrikanten voor een betere digitale klantreis (met voorbeelden)
5 tips voor fabrikanten om de digitale klantreis te verbeteren (met voorbeelden). Ppersonalisatie, integratie en meer!
Het kapotte managementdashboard
Hoe ga je om met een marketingmanagement dashboard? Wat zijn feiten en wat zijn onderbuikgevoelens? Lees verder voor meer!
De drie eerste stappen bij het maken van je eigen website
Als je een nieuwe eigen website wilt, zijn er een aantal belangrijke stappen om te zetten voordat je live kan gaan.
8 voordelen van Content Marketing waar je iedereen mee overtuigt!
Content Marketing is geen nieuw begrip meer in b2b marketing. Wat zijn nu de voordelen van Content Marketing?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.