Content Marketing

B2B Content Marketing; het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep aan je te binden. In deze categorie vind je alles over deze vorm van marketing.

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content en pillar pages zorgen voor een betere SEO-ranking door het verbeteren van de vindbaarheid én het verlagen van de bounce rate.

Funnel CRM: een frisse wind in het CRM landschap (review)

Funnel CRM: een frisse wind in het CRM landschap (review)

Een voorbeeld van een CRM-systeem is Funnel CRM; een kleurrijke gebruiksvriendelijke tool voor MKB en ZZP'ers. (een review)

“We maken onze marketing persoonlijk, van B2B naar H2H”

“We maken onze marketing persoonlijk, van B2B naar H2H”

Marijke Vreugdenhil is Marketing Specialist bij industrieel toeleverancier MAG45, ze probeert B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen

“Het belangrijkst is dat onze collega’s meedoen in onze marketing”

“Het belangrijkst is dat onze collega’s meedoen in onze marketing”

Bas over b2b Inbound Marketing: “We maken beschrijvende inhoudelijke content over kwaliteitsonderwerpen in de voedingsindustrie, dat is onze kernactiviteit

Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”

Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”

Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.

B2B Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste KPI’s en uitdagingen voor 2019

B2B Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste KPI’s en uitdagingen voor 2019

B2B Marketing Trendrapport 2019; MQL, Samenwerking Marketing en Sales en meer inzet van marketing technologie in B2B

Zakelijk bloggen: het hoe, wat en waarom

Zakelijk bloggen: het hoe, wat en waarom

Zakelijk bloggen, ofwel bloggen voor een b2b doelgroep, is een van de meest duurzame vormen van b2b marketing. Lees hier tips om direct aan de slag te gaan

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

Het online en offline aanbod van content is tegenwoordig vooral veel, heel veel.

Tamara Sanders: “De beste B2B content komt uit de praktijk”

Tamara Sanders: “De beste B2B content komt uit de praktijk”

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

De belangrijkste onderwerpen voor marketing managers zijn op dit moment purpose marketing, agile werken en influencer marketing.

Jortijn Bijl: “Ik ben stiekem niet eens een marketeer”

Jortijn Bijl: “Ik ben stiekem niet eens een marketeer”

Leer hoe chatbots en virtual assistants goed kunnen renderen

Leer hoe chatbots en virtual assistants goed kunnen renderen

Slimme spraakassistenten en digitale mogelijkheden voor live chat spelen weldra een invloedrijke rol op consumenten in business-to-consumer én business-to-business.

Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”

Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”

Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”

Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”

“Ik vind B2B-marketing uitdagender, B2C-marketing is toch wat 'makkelijk'. Rond B2B-marketing zit veel meer complexiteit.”

Rex Vermeulen: “Ik ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klant”

Rex Vermeulen: “Ik ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klant”

“Ik vind B2B marketing ongelofelijk interessant, je kunt je veel beter inleven in je klant.

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business

Kun je als marketeer nog langer wachten met data-analyse?

Kun je als marketeer nog langer wachten met data-analyse?

Met alle data die ruim voorhanden is, kun je je afvragen of marketeers het zich nog wel kunnen veroorloven om geen gebruik te maken data-analyse?

‘Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden’

‘Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden’

Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.

In 3 stappen naar effectieve website personalisatie

In 3 stappen naar effectieve website personalisatie

Een belangrijke strategie die door veel B2B-marketingteams wordt onderzocht is website personalisatie.

Relevante klantinzichten cruciaal voor leadgeneratie in B2B

Relevante klantinzichten cruciaal voor leadgeneratie in B2B

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

growth hacking, contentmarketing, inbound marketing, predictive analysism account-based marketing en demand generation. Wat is het en wanneer kies je wat?

Waarom de rol van de e-commerce manager verdwijnt

Waarom de rol van de e-commerce manager verdwijnt

De term multichannel is al hopeloos verouderd. Multichannel suggereert namelijk dat online een ‘apart’ kanaal is. En E-commerce Managers dan?

Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)

Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)

In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten gericht op het genereren van leads. Tips voor b2b leadgeneratie:

B2B Marketing Trends voor 2018

B2B Marketing Trends voor 2018

Wat zijn de b2b marketing trends voor 2018? GDPR, AI, Machine Learning, ABM en Marketing Automation..en de focus op de mens, de verbinding?

‘Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day’ wijst de route naar digitaal succes

‘Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day’ wijst de route naar digitaal succes

De volgende stap voorwaarts in de digitale transformatie tijdens Digital Marketing & Social Strategy in one day November 2017

Digital Trendrapport voor Groothandels- en Productiebedrijven: ‘Tapping into Potential’

Digital Trendrapport voor Groothandels- en Productiebedrijven: ‘Tapping into Potential’

B2B Online heeft bij meer dan 100 groothandels- en productiebedrijven onderzocht wat de grootste online uitdagingen zijn rondom Sales en Marketing

Ga toch dromen B2B marketeer

Ga toch dromen B2B marketeer

Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?

De belangrijkste juridische aspecten van het bloggen

De belangrijkste juridische aspecten van het bloggen

Als B2B-marketeer ben je bekend met bloggen. Waar lang niet iedereen mee bekend is, is dat bloggen juridische aspecten heeft. Dit zijn de belangrijkste.

Het Geheim Van De Content Marketing Waakvlam

Het Geheim Van De Content Marketing Waakvlam

Iemand vroeg me laatst; wat is het geheim van goede content marketing productie? Hoe kom je effectief aan inspiratie? Lees hier over de content waakvlam!

Interview | De status van Online Marketing in B2B op dit moment

Interview | De status van Online Marketing in B2B op dit moment

Tips voor short copy die converteert

Tips voor short copy die converteert

We zijn onze short copy skills gaan afstoffen en bijspijkeren. Onze geleerde lessen deel ik graag.

Een actueel overzicht van de trends en ontwikkelingen in B2B-leadgeneratie

Een actueel overzicht van de trends en ontwikkelingen in B2B-leadgeneratie

Contentmarketing, marketing automation en growth hacking lijken de sleutel tot succes te vormen voor b2b leadgeneratie in 2017

8 voordelen van Content Marketing waar je iedereen mee overtuigt!

8 voordelen van Content Marketing waar je iedereen mee overtuigt!

Content Marketing is geen nieuw begrip meer in b2b marketing. Wat zijn nu de voordelen van Content Marketing?

Zonder empathie is b2b marketing nutteloos

Zonder empathie is b2b marketing nutteloos

Het hart van een succesvolle inbound marketingstrategie is het creëren van waardevolle en opmerkelijke content,

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag. in ‘The Age of the Customer’ is het productgericht denken overgegaan in klantgericht denken.

B2B Marketing Trends voor 2017

B2B Marketing Trends voor 2017

Wat zijn de b2b marketing trends 2017? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en sneller?

Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin

Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin

Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.

Trump drukt zijn stempel op INBOUND 2016

Trump drukt zijn stempel op INBOUND 2016

Deze week bezochten 18.000 bezoekers uit meer dan 90 landen het INBOUND 2016 congres. Een happening in festival stijl met de verkiezingen op de achtergrond

Succesvol inspelen op de digitale transitie met Digital Marketing & Social Strategy in One Day

Succesvol inspelen op de digitale transitie met Digital Marketing & Social Strategy in One Day

Succesvol inspelen op de digitale transitie met Digital Marketing & Social Strategy in One Day op 24 november