B2B Content Marketing; het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep aan je te binden. In deze categorie vind je alles over deze vorm van marketing.
Cornerstone content en pillar pages zorgen voor een betere SEO-ranking door het verbeteren van de vindbaarheid én het verlagen van de bounce rate.
Een voorbeeld van een CRM-systeem is Funnel CRM; een kleurrijke gebruiksvriendelijke tool voor MKB en ZZP'ers. (een review)
Marijke Vreugdenhil is Marketing Specialist bij industrieel toeleverancier MAG45, ze probeert B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen
Bas over b2b Inbound Marketing: “We maken beschrijvende inhoudelijke content over kwaliteitsonderwerpen in de voedingsindustrie, dat is onze kernactiviteit
Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.
B2B Marketing Trendrapport 2019; MQL, Samenwerking Marketing en Sales en meer inzet van marketing technologie in B2B
Zakelijk bloggen, ofwel bloggen voor een b2b doelgroep, is een van de meest duurzame vormen van b2b marketing. Lees hier tips om direct aan de slag te gaan
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!
Het online en offline aanbod van content is tegenwoordig vooral veel, heel veel.
De belangrijkste onderwerpen voor marketing managers zijn op dit moment purpose marketing, agile werken en influencer marketing.
Slimme spraakassistenten en digitale mogelijkheden voor live chat spelen weldra een invloedrijke rol op consumenten in business-to-consumer én business-to-business.
“Ik vind B2B-marketing uitdagender, B2C-marketing is toch wat 'makkelijk'. Rond B2B-marketing zit veel meer complexiteit.”
“Ik vind B2B marketing ongelofelijk interessant, je kunt je veel beter inleven in je klant.
B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business
Met alle data die ruim voorhanden is, kun je je afvragen of marketeers het zich nog wel kunnen veroorloven om geen gebruik te maken data-analyse?
Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.
Een belangrijke strategie die door veel B2B-marketingteams wordt onderzocht is website personalisatie.
growth hacking, contentmarketing, inbound marketing, predictive analysism account-based marketing en demand generation. Wat is het en wanneer kies je wat?
De term multichannel is al hopeloos verouderd. Multichannel suggereert namelijk dat online een ‘apart’ kanaal is. En E-commerce Managers dan?
In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten gericht op het genereren van leads. Tips voor b2b leadgeneratie:
Wat zijn de b2b marketing trends voor 2018? GDPR, AI, Machine Learning, ABM en Marketing Automation..en de focus op de mens, de verbinding?
De volgende stap voorwaarts in de digitale transformatie tijdens Digital Marketing & Social Strategy in one day November 2017
B2B Online heeft bij meer dan 100 groothandels- en productiebedrijven onderzocht wat de grootste online uitdagingen zijn rondom Sales en Marketing
Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?
Als B2B-marketeer ben je bekend met bloggen. Waar lang niet iedereen mee bekend is, is dat bloggen juridische aspecten heeft. Dit zijn de belangrijkste.
Iemand vroeg me laatst; wat is het geheim van goede content marketing productie? Hoe kom je effectief aan inspiratie? Lees hier over de content waakvlam!
We zijn onze short copy skills gaan afstoffen en bijspijkeren. Onze geleerde lessen deel ik graag.
Contentmarketing, marketing automation en growth hacking lijken de sleutel tot succes te vormen voor b2b leadgeneratie in 2017
Content Marketing is geen nieuw begrip meer in b2b marketing. Wat zijn nu de voordelen van Content Marketing?
Het hart van een succesvolle inbound marketingstrategie is het creëren van waardevolle en opmerkelijke content,
Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag. in ‘The Age of the Customer’ is het productgericht denken overgegaan in klantgericht denken.
Wat zijn de b2b marketing trends 2017? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en sneller?
Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.
Deze week bezochten 18.000 bezoekers uit meer dan 90 landen het INBOUND 2016 congres. Een happening in festival stijl met de verkiezingen op de achtergrond
Succesvol inspelen op de digitale transitie met Digital Marketing & Social Strategy in One Day op 24 november