Berichten in categorie

e-commerce

Je doet als handelsbedrijf bijna niet meer mee als je je afnemers niet bedient met een e-commerce dienst. Maar hoe beslis je wat je gaat doen? Op welke manier richt je je webshop model in? Waar moet je op letten? Welke tools kun je gebruiken?

Segmentatie e-commerce b2b

Klantsegmentatie zorgt voor effectievere marketing. Door het verdelen van leads en/of klanten in kleinere groepen (die bepaalde elementen met elkaar gemeen hebben) wordt een gerichtere en efficiëntere communicatie mogelijk. Maar hoe kan je dit het beste doen? Waarom is klantsegmentatie zo belangrijk binnen B2B marketing? Met behulp van segmentatie verdeel je de klant- of leaddatabase …

b2b commerce digitale transformatie

Door Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce De concurrentiedruk neemt toe en daarom zoeken B2B-bedrijven steeds vaker naar manieren om via digitalisering hun processen beter te stroomlijnen, te besparen en efficiënter te werken. Daarnaast willen klanten, die vertrouwd zijn met snelle, eenvoudige en gemakkelijke B2C-ervaringen, ook zo geholpen worden bij hun B2B-aankopen. Ze hebben geen …

e-commerce team samenstelling

Door Dennis Reurings, founder van Youwe Een succesvolle digitale organisatie opzetten vraagt om nieuwe mensen en om andere kennis. Welke 8 nieuwe functies moet je absoluut in je organisatie hebben rondlopen om e-commerce te optimaliseren en futureproof te zijn? Deze: INHOUSE DEVELOPMENT Starring: de interne developer Continuele ontwikkeling is essentieel. Development van e-commerce omgevingen welke inmiddels verantwoordelijk zijn …

e-commerce manager b2b

Door Dennis Reurings, founder van Youwe Het is 2010. De eerste organisaties beginnen serieus met online. En hét buzzword is ‘multichannel’. Je móest op meerdere kanalen te vinden zijn. Zo kwam er een online of e-commerce-afdeling met aan het hoofd – meestal – een e-commerce manager. Het is dus vooral de e-commerce manager die zich van oorsprong …

Customer Experience in b2b

Door Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce Customer experience, of CX zoals de algemeen aanvaarde afkorting luidt, is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor B2B-organisaties. Volgens consultancybureau Walker zal de customer experience de plaats van belangrijkste merkdifferentiator in 2020 overnemen van prijs en product. Onderzoeksbureau Gartner stelt dat voor 80 procent van de B2B-klanten …