Marktonderzoek
Een A-merk heeft gewoon een beter communicatiebureau!
Wat maakt een A-merk een A-merk. En is een B-merk in crisistijd misschien ook een A-merk? Merken zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Leveranciers proberen met hun merk steeds meer aansluiting te vinden bij de consument. Hiervoor stappen zij over van het denken op productniveau naar het denken op merkniveau. Welke beleving …
Breng nu uw stem uit op het MKB bedrijf met het beste imago
Onlangs vroeg Referro om uw favoriete MKB bedrijf door te geven. Inmiddels is de TOP 25 klaar en kan er worden gestemd middels een POLL. In tegenstelling tot het imago van de grote bekende ondernemingen zoals Apple, Rabobank, Philips, Google, etc…, is er over het imago van het MKB nauwelijks iets bekend. Daarom lijkt het …
Het onzekere marktonderzoekpaard
Als mensen het over innovatie hebben, komt al gauw de uitspraak van Henry Ford naar boven: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”. Oftewel: de klant weet helemaal niet wat hij echt wil, wat zijn zogenaamde ‘latente behoeften’ zijn. Wat grappig is: iemand blijkt ontdekt te hebben dat …