Posts in category

Marktonderzoek

Meten is weten. Marktonderzoek bepaalt een groot deel van je b2b marketing strategie; een belangrijk speelveld. In deze categorie vind je artikelen over hoe je je doelgroepen kunt analyseren en hun wensen kunt onderzoeken.

Een van de conclusies uit het onderzoek van Boer&Croon onder 60 b2b bedrijven in Nederland over de Digitale Strategie. Boer&Croon onderzocht de digitale stand van zaken bij de grotere b2b bedrijven in verschillende bedrijfstakken.   De belangrijkste conclusies: 1. De klanten van b2b bedrijven vinden het Online kanaal zeer belangrijk; het heeft de voorkeur als …

Wat maakt een A-merk een A-merk. En is een B-merk in crisistijd misschien ook een A-merk? Merken zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Leveranciers proberen met hun merk steeds meer aansluiting te vinden bij de consument. Hiervoor stappen zij over van het denken op productniveau naar het denken op merkniveau. Welke beleving …

b2bmkb

Onlangs vroeg Referro om uw favoriete MKB bedrijf door te geven. Inmiddels is de TOP 25 klaar en kan er worden gestemd middels een POLL. In tegenstelling tot het imago van de grote bekende ondernemingen zoals Apple, Rabobank, Philips, Google, etc…, is er over het imago van het MKB nauwelijks iets bekend. Daarom lijkt het …

Als mensen het over innovatie hebben, komt al gauw de uitspraak van Henry Ford naar boven: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”. Oftewel: de klant weet helemaal niet wat hij echt wil, wat zijn zogenaamde ‘latente behoeften’ zijn. Wat grappig is: iemand blijkt ontdekt te hebben dat …