Online Marketing

Online Marketing is het inzetten van internettools om in te spelen op de Customer Buyer Journey van doelgroepen. In deze categorie bespreken we alle nieuwe ontwikkelingen rondom Online Marketing in de b2b omgeving; van content marketing tot e-mailmarkering, van social media tot SEO/SEA.

Waarom de page speed van je website zo belangrijk is

Waarom de page speed van je website zo belangrijk is

Voor grote webwinkels betekent een vertraging van één seconde in laadtijd per webpagina een enorm verschil maken in zowel conversie als vindbaarheid in Google.

WordPress Onderhoud, updates en optimalisatie

WordPress Onderhoud, updates en optimalisatie

WordPress Onderhoud, updates en optimalisatie: tips voor een veilige, snelle en moderne website in wordpress voor jouw bedrijf

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth Marketing tips om explosief te groeien. Tips en voorbeelden om te groeien volgens de vier p's op basis van growth hacking

Wat is structured data?

Wat is structured data?

Structured data is een technische implementatie van de schema.org standaarden. Het is een universeel formaat waarin we gegevens indelen.

3 Content marketing tips om jouw SEO een boost te geven

3 Content marketing tips om jouw SEO een boost te geven

Met deze drie content marketing tips kun je een mooie sprong zetten. Zet ze structureel in en je zult snel groei gaan zien.

Online marketingtrends 2021

Online marketingtrends 2021

Wat waren de online marketingtrends van 2020? En in hoeverre had de pandemie invloed op de trends? Een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen

Het inzetten van apps; de voordelen voor b2b marketeers

Het inzetten van apps; de voordelen voor b2b marketeers

Een aantal voordelen die apps in een b2b omgeving opleveren zoals e-commerce, handige tools, betere service en branding voor jouw organisatie

Hier moet een goede b2b website aan voldoen

Hier moet een goede b2b website aan voldoen

In dit artikel wordt duidelijk wat je absoluut moet vermijden en waar je op moet letten wanneer je een b2b website laat maken.

Hoger in Google komen? Begin met de basis!

Hoger in Google komen? Begin met de basis!

Met andere woorden: maak je website zo sterk dat hij op eigen kracht hoog in de zoekresultaten komt bij Google.

De drie pijlers van SEO: techniek, content en links

De drie pijlers van SEO: techniek, content en links

De drie pijlers van SEO: techniek, content en links; in dit artikel lees je hoe je daar praktisch mee aan de slag gaat. Lees snel verder!

Online Mailing voor maximaal resultaat in b2b marketing

Online Mailing voor maximaal resultaat in b2b marketing

Online mailing (of e-mail marketing campagnes) zijn niet meer weg te denken uit de toolset van de b2b marketeer. Een aantal tips voor optimaal resultaat!

De SEO trends voor 2020 voor B2B bedrijven

De SEO trends voor 2020 voor B2B bedrijven

Search Engine Optimization (SEO) is een belangrijke marketingtechniek. Door middel van SEO wordt jouw bedrijf beter gevonden in de zoekmachines.

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content en pillar pages zorgen voor een betere SEO-ranking door het verbeteren van de vindbaarheid én het verlagen van de bounce rate.

HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools in HubSpot CRM

HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools in HubSpot CRM

HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools: Gebruikers van het gratis HubSpot-platform beschikken nu over de tools voor het verzenden van e-mail, beheren van advertentiecampagnes en analyseren van hun marketingactiviteiten

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Er zijn veel b2b vergelijkingssites die een rol kunnen spelen in de Customer Journey van jouw klant. Zitten deze al in jouw b2b marketing strategie?

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!

Waarom elke Sales Directeur het digital marketing proces moet begrijpen

Waarom elke Sales Directeur het digital marketing proces moet begrijpen

Als b2b sales directeur is het cruciaal om digital marketing te begrijpen en omarmen, oud CEO Randstad legt uit hoe en waarom

10 KPI’s die een online B2B-marketeer zeker moet meten

10 KPI’s die een online B2B-marketeer zeker moet meten

In dit artikel lees je de tien belangrijkste KPI’s voor een online b2b marketeer voor de evaluatie van een online marketing-strategie.

Waarom Voice Search essentieel is voor jouw online strategie

Waarom Voice Search essentieel is voor jouw online strategie

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

Het online en offline aanbod van content is tegenwoordig vooral veel, heel veel.

Waarom attributie je b2b-marketing aanpak toekomstbestendig maakt

Waarom attributie je b2b-marketing aanpak toekomstbestendig maakt

Attributie; niet het meest geliefde onderwerp voor marketeers. Attributie is erg belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing.

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?

Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?

Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?

Actionable insights voor effectieve Direct Marketing

Actionable insights voor effectieve Direct Marketing

Actionable insights voor effectieve Direct Marketing, tips om Actionable Insights toe te passen in de praktijk van B2B Marketing

3 Fabels die Jouw Vindbaarheid op Google in Gevaar Brengen

3 Fabels die Jouw Vindbaarheid op Google in Gevaar Brengen

SEO tips om de vindbaarheid op google te verbeteren. 3 fabels die jouw seo in gevaar brengen

Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist

Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist

Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist; Retargeting met pixel, Uitnodigen om te liken, Maak een leadpages en salespages en meer! Lees verder...

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

Technologieën zoals spraakgestuurde apparaten beïnvloeden organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van je merk.

Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B

Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B

Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B

Facebook Messenger inzetten voor B2B marketing is niet verstandig

Facebook Messenger inzetten voor B2B marketing is niet verstandig

Vele B2B markteers zullen de recente aankondiging van Facebook dat ze een nieuwe web-chat plug-in uitbrengen met interesse tot zich hebben genomen.

B2B en Sociale Media: waar loopt het fout?

B2B en Sociale Media: waar loopt het fout?

Veel B2B-bedrijven weten niet hoe ze de inzet van Social Media moeten aanpakken. In dit artikel tonen we hoe je je voordeel doet met Social Media in B2B

Haal meer uit je e-mailtool met een CRM-koppeling

Haal meer uit je e-mailtool met een CRM-koppeling

B2B Marketing Trends voor 2018

B2B Marketing Trends voor 2018

Wat zijn de b2b marketing trends voor 2018? GDPR, AI, Machine Learning, ABM en Marketing Automation..en de focus op de mens, de verbinding?

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag

Customer insight: van data naar inzicht in consumentengedrag. in ‘The Age of the Customer’ is het productgericht denken overgegaan in klantgericht denken.

B2B Marketeers let op: Google zet door met Mobile-First-Indexing in 2017

B2B Marketeers let op: Google zet door met Mobile-First-Indexing in 2017

Mobile-First-Indexing wordt realiteit in 2017. In business-to-business gaan steeds meer bedrijven over op een mobile first gedachte.

Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin

Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin

Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.

Kunstmatige intelligentie op het gebied van zoekmachines: hoe slim wordt Search?

Kunstmatige intelligentie op het gebied van zoekmachines: hoe slim wordt Search?

Kunstmatige intelligentie op het gebied van zoekmachines: hoe slim wordt Search?

B2B e-mailmarketing voor een efficiënte contactstrategie

B2B e-mailmarketing voor een efficiënte contactstrategie

B2B e-mailmarketing als essentieel onderdeel voor een efficiënte contactstrategie in b2b Marketing.

Welke mogelijkheden bieden Periscope & Meerkat voor B2B Marketing?

Welke mogelijkheden bieden Periscope & Meerkat voor B2B Marketing?

Welke mogelijkheden bieden Periscope & Meerkat voor B2B Marketing?

Hoe je retargeting voor B2B succesvol inzet voor meer online rendement

Hoe je retargeting voor B2B succesvol inzet voor meer online rendement

Hoe je retargeting voor B2B succesvol inzet voor meer online rendement

Sao Paulo; de enige echte marketing pionier

Sao Paulo; de enige echte marketing pionier

Sao Paulo; de enige echte marketing pionier