💎 NEW! Promoot jouw bureau op b2bmarketeers.nl via ons partnerprogramma!
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

b2b marketeers schroeven budgetten op voor 2012

door Marcel Nanning | Last Updated:   19 december 2011

Meer dan de helft van de b2b marketeers zal met een verhoogd maketingbudget voor 2012 te maken hebben. Slechts 8 procent geeft aan het te moeten doen met minder. Er gaat meer besteed worden aan e-mail marketing en het integreren van e-mailmarketing met Social Media.

Budget verschuift verder naar online

Een trend die we al een tijdje zien en ook in 2012 door zal zetten is de afname van budget voor deelname aan Beurzen & Evenementen. Ook gaat er minder besteed worden aan het versturen van de traditionele Direct Mail. De main focus ligt op het behouden of terugwinnen van klanten, op de voet gevolgd door new business programma’s. Opvallend is dat er een nieuwe focus bij is gekomen; het bouwen van apps. 

Het onderzoek is gedaan door StrongMail in diversie industrieen onder bedrijven tussen de 1 en 500 fte. N = 939. Het volledige onderzoek kun je hier downloaden.

 

result_research1
 

 

eboekhouden
Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.