Meer dan de helft van de b2b marketeers zal met een verhoogd maketingbudget voor 2012 te maken hebben. Slechts 8 procent geeft aan het te moeten doen met minder. Er gaat meer besteed worden aan e-mail marketing en het integreren van e-mailmarketing met Social Media.
Budget verschuift verder naar online
Een trend die we al een tijdje zien en ook in 2012 door zal zetten is de afname van budget voor deelname aan Beurzen & Evenementen. Ook gaat er minder besteed worden aan het versturen van de traditionele Direct Mail. De main focus ligt op het behouden of terugwinnen van klanten, op de voet gevolgd door new business programma’s. Opvallend is dat er een nieuwe focus bij is gekomen; het bouwen van apps.
Het onderzoek is gedaan door StrongMail in diversie industrieen onder bedrijven tussen de 1 en 500 fte. N = 939. Het volledige onderzoek kun je hier downloaden.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen. Hoe kom je tot een marketingplan dat beter werkt in de praktijk?
NIMA B2B AWARD 2012
NIMA b2b Awards
Marketing met een honkbalknuppel
Van outbound naar inbound marketing
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! – Jos Burgers
Klanten zijn net mensen - jos burgers
Pas op voor markt-autisme!! De kracht van marktfocus.
Hoe houd je focus op de markt en zorg je dat je de grip op de doelgroep niet verliest? lees hier hier in dit artikel.
B2B-leadgeneratie: dé trends en ontwikkelingen voor 2019
Door niet alleen te begrijpen wat vandaag effect heeft maar vooral ook door op de hoogte te zijn van de cruciale trends in B2B-leadgeneratie, kunnen marketeers zichzelf overtreffen met het verwerven van nieuwe klanten.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.