Meer dan de helft van de b2b marketeers zal met een verhoogd maketingbudget voor 2012 te maken hebben. Slechts 8 procent geeft aan het te moeten doen met minder. Er gaat meer besteed worden aan e-mail marketing en het integreren van e-mailmarketing met Social Media.

Budget verschuift verder naar online

Een trend die we al een tijdje zien en ook in 2012 door zal zetten is de afname van budget voor deelname aan Beurzen & Evenementen. Ook gaat er minder besteed worden aan het versturen van de traditionele Direct Mail. De main focus ligt op het behouden of terugwinnen van klanten, op de voet gevolgd door new business programma’s. Opvallend is dat er een nieuwe focus bij is gekomen; het bouwen van apps. 

Het onderzoek is gedaan door StrongMail in diversie industrieen onder bedrijven tussen de 1 en 500 fte. N = 939. Het volledige onderzoek kun je hier downloaden.

 

result_research1
 

 

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!