chainelsDe trendblogs staan er vol mee; nieuwkomer CHAINels profilieert zich als de Facebook voor B2B organisaties. Volgens het persbericht gaat om een social network waarbij de bedrijven centraal staan. Via CHAINels kun je als organisatie contact onderhouden met relevante relaties, informatie delen en je verbinden met andere organisaties.

Als je kijkt naar de opzet zoals die wordt beschreven in de verschenen persberichten en interviews, zie ik niet direct iets nieuws. Zowel LinkedIn als Facebook hebben al een hoop te bieden voor de zakelijke markt. Er zijn ook al sites die zich richten op een zakelijke doelgroep in de b2b hoek. Zo berichtte Frankwatching al eerder over hoe Revotion klanten en bedrijven bij elkaar brengt aan de hand van reviews.

De nieuwe netwerksite CHAINels onderscheidt zich naar eigen zeggen, door geen personen maar bedrijven bij elkaar te brengen. Daar ligt volgens mij ook de Achilleshiel. De populaire social networks hebben hun succes juist te danken aan het persoonlijke aspect, ook de social networks met een zakelijk karakter. Mensen doen nog steeds zaken met mensen, alleen zit er soms wat meer software tussen.

Maar goed, het is vaker dat ik denk; daar zie ik de meerwaarde niet van in, en dat het vervolgens een groot succes wordt. Ik ben dus erg benieuwd naar wat b2b nederland vindt van dit nieuwe initiatief.

Vind jij CHAINels interessant? Denk je dat het voor jouw organisatie meerwaarde kan bieden?

 

 

 

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!