Ontvang jouw b2b updates. 2000+ b2b marketeers gingen je voor!

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

B2B netwerksite CHAINels; interessant of niet?

by Marcel Nanning | Last Updated: 1 november 2011

chainelsDe trendblogs staan er vol mee; nieuwkomer CHAINels profilieert zich als de Facebook voor B2B organisaties. Volgens het persbericht gaat om een social network waarbij de bedrijven centraal staan. Via CHAINels kun je als organisatie contact onderhouden met relevante relaties, informatie delen en je verbinden met andere organisaties.

Als je kijkt naar de opzet zoals die wordt beschreven in de verschenen persberichten en interviews, zie ik niet direct iets nieuws. Zowel LinkedIn als Facebook hebben al een hoop te bieden voor de zakelijke markt. Er zijn ook al sites die zich richten op een zakelijke doelgroep in de b2b hoek. Zo berichtte Frankwatching al eerder over hoe Revotion klanten en bedrijven bij elkaar brengt aan de hand van reviews.

De nieuwe netwerksite CHAINels onderscheidt zich naar eigen zeggen, door geen personen maar bedrijven bij elkaar te brengen. Daar ligt volgens mij ook de Achilleshiel. De populaire social networks hebben hun succes juist te danken aan het persoonlijke aspect, ook de social networks met een zakelijk karakter. Mensen doen nog steeds zaken met mensen, alleen zit er soms wat meer software tussen.

Maar goed, het is vaker dat ik denk; daar zie ik de meerwaarde niet van in, en dat het vervolgens een groot succes wordt. Ik ben dus erg benieuwd naar wat b2b nederland vindt van dit nieuwe initiatief.

Vind jij CHAINels interessant? Denk je dat het voor jouw organisatie meerwaarde kan bieden?

 


😎 Tooltips van de maand voor marketeers!


Project Management Software voor b2b marketeers 👇
 

 

 

content marketing strategy template

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn