Tags: Relatiegeschenken
Wist je dat Nederlanders nog altijd veel te weinig water drinken? Hoewel de laatste jaren het besef bij veel mensen gestegen is dat ze niet voldoende vocht tot zich nemen, blijkt men vaak simpelweg niet te weten hoeveel water je eigenlijk zou moeten drinken. Ook vinden mensen het vaak een hele opgave om de juiste hoeveelheid vocht binnen te krijgen, bijvoorbeeld doordat ze het te vaak vergeten of niet altijd drinkwater bij de hand hebben. Aan dat laatste kun je direct iets doen door mensen een waterfles cadeau te doen.
Bewustwording en gemak
Maar liefst twee derde van alle Nederlanders drinkt niet voldoende water. Sterker nog, één op de tien mensen blijkt niet eens een liter water per dag binnen te krijgen, zo blijkt uit een onderzoek dat in 2022 door een bronwaterbedrijf werd gehouden. De grote vraag is natuurlijk hoeveel water je zou moeten drinken.
De rekensom is simpel: 35 milliliter water per kilogram lichaamsgewicht. Als je 100 kilogram weegt, drink je dus 3,5 liter water per dag. Weeg je 70 kilogram, dan heb je aan 2,5 liter genoeg. Laat als ondernemer de welbekende Dopper bedrukken met jouw logo en geef deze waterflessen weg aan je personeel of aan gewaardeerde relaties.
Zo maak je het iedereen gemakkelijk om de hele dag door water te kunnen drinken. Tegelijk zorg je voor een bewustwordingsproces. Hoe beter ons lichaam immers gehydrateerd is, hoe beter ons lichaam functioneert.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Niet alleen het drinken van voldoende water, maar ook het volgen van een duurzame levensstijl heeft de laatste jaren steeds meer de aandacht gekregen. In plaats van wegwerpflessen of bekertjes van plastic te gebruiken, stappen mensen massaal over naar het meedragen van een eigen waterfles die ze keer op keer kunnen hergebruiken. In dat hergebruik schuilt voor ondernemers de kracht van herhaling.
Laat waterflessen bedrukken en verspreid ze die onder je klanten. Op die manier zorg je ervoor dat jouw relaties de boodschap op de fles keer op keer onder ogen zien. Daardoor gaan mensen jouw bedrijfsnaam beter onthouden en wordt het merk geladen met positieve associaties. Dit zorgt uiteindelijk voor merkvoorkeur en een positiever resultaat!
Een mooi neven-effect: het positieve imago reikt echter verder dan alleen tot de bezitters van zo’n waterfles. Ook anderen zien het immers steeds voorbij komen! Denk aan het gebruik in de sportschool, tijdens wandelingen, op kantoor of chillend in het park.
Waarom waterdrinken uit een herbruikbare fles zo populair wordt!
- De productie van flessenwater vereist tot drie keer zoveel water als de fles zelf bevat
Het produceren van één liter flessenwater kan tot drie liter water kosten, gezien het waterverbruik tijdens de productie van de fles en het bottelingsproces. Dit maakt flessenwater een inefficiënte manier om aan drinkwater te komen, vooral in gebieden met waterschaarste.
Bron: Pacific Institute, 2007. - Slechts 9% van het plastic wereldwijd wordt gerecycled
Ondanks inspanningen om recycling te bevorderen, wordt wereldwijd slechts 9% van het plastic gerecycled. De rest belandt op stortplaatsen, in het milieu of in verbrandingsovens. Flessenwater draagt aanzienlijk bij aan de plasticvervuiling, omdat de meeste plastic flessen uiteindelijk niet worden gerecycled.
Bron: National Geographic, 2017. - Het duurt tot 450 jaar voor een plastic fles volledig is afgebroken
Plastic flessen zijn bijzonder milieubelastend omdat het eeuwen kan duren voordat ze volledig zijn afgebroken. Dit betekent dat de plastic flessen die vandaag worden weggegooid, nog generaties lang een impact zullen hebben op het milieu.
Bron: WWF, 2021.
Conclusie
Door als ondernemer bij te dragen aan een betere volksgezondheid, sla je meerdere vliegen in één klap. Door waterflessen cadeau te doen, promoot je niet alleen het drinken van voldoende water, maar ook een duurzame levensstijl. Dit draagt niet alleen bij aan de gezondheid van je medewerkers en relaties, maar versterkt ook je eigen merk door middel van herhaling en een positief imago. Maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat hand in hand met het stimuleren van gezonde gewoontes, en door deze initiatieven te omarmen, kun je als ondernemer een blijvende impact maken op zowel je directe omgeving als de samenleving als geheel.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
De leukste relatiegeschenken van 2022
Tips voor de leukste relatiegeschenken van 2022
Een keuze cadeaukaart als zakelijk presentje
Een keuze cadeaukaart als zakelijk presentje; daarmee werk je aan sterke relaties op een veilige en klantgerichte manier. Lees hier de tips!
Relatieonderhoud in Coronatijd? Tips om direct impact te maken met offline marketing
Hoe werk je aan relatieonderhoud met klanten in deze bijzondere tijd? De sleutel ligt in offline marketing met impact. Lees hier tips!
Cadeau inspiratie voor bijzondere gebeurtenissen in het leven van je medewerkers
Cadeau inspiratie voor bijzondere gebeurtenissen in het leven van je medewerkers. Tips voor de leukste geschenken
Tips voor creatieve relatiegeschenken rondom de feestdagen
tips voor creatieve relatiegeschenken rondom de feestdagen: maak een spetterende start van het nieuwe jaar met deze tips
5 Creatieve relatiegeschenken die jouw marketingbureau onmisbaar maken
5 Creatieve relatiegeschenken die jouw marketingbureau onmisbaar maken. Lees onze tips!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.