Periscope, Meerkat en andere live-streaming apps winnen aan populairiteit. Consumer brands duiken hier op maar ook voor B2B Marketeers liggen er mogelijkheden om deze apps in te zetten. Webinars en webcasts zijn al aan de orde van de dag. Ook delen veel b2b organisaties content via Social Media. De stap naar de inzet van live-streaming apps is dus ook voor B2B organisaties niet zo groot. Een aantal toepassingen voor live-streaming apps zoals Periscope en Meerkat in de B2B:
Live streaming met apps in B2B Marketing
Het live streamen van video is niet nieuw. De recente lancering van apps maakt het echter zeer eenvoudig om streams op te zetten, te vinden en te volgen. Periscope (uit de koker van Twitter) en Meerkat zijn op dit moment de bekendste apps die live streaming ondersteunen. Gebruikers kunnen zoeken naar streams tussen mensen die ze volgen of op locatie. Als er ergens een event is bijvoorbeeld, kun je via de app meekijken.
B2B events streamen via de mobiel
De meest voor de hand liggende toepassing van live streaming diensten in B2B lijkt toch het live streamen van events. Dit geeft mensen de gelegenheid events (of delen daarvan) te volgen als ze niet aanwezig kunnen zijn.
Interviews live delen met doelgroepen
Een krachtig onderdeel van content marketing in de b2b is het verspreiden van interviews. Denk aan gesprekken met klanten. Maar ook thought leaders binnen de organisatie. Dit kunnen spontane uitzendingen zijn of vooraf aangekondigde Meerkat of Periscope broadcasts.
Rondleidingen & funny stuff
B2B Marketing gaat ook over transparantie. Hoe worden producten gemaakt? Hoe ziet het dagelijks leven eruit op de werkvloer? Je kunt op verschillende momenten rondleidinkjes plannen waarin je de doelgroep live mee laat kijken naar de werkprocessen in de organisatie en op die manier doelgroepen betrekken bij de dagelijkse gang van zaken binnen het bedrijf. Dit kunnen ook gewoon leuke fun momenten zijn op de werkdag.
Projecten volgen & behind the scenes uitzendingen
In de bouw zien we steeds vaker camerabeelden van projecten. Denk aan de bekende time-laps video’s. Door live streaming apps in te zetten kunnen ook bepaalde mijlpalen binnen projecten gedeeld worden met doelgroepen. Ook buiten de bouw-wereld zijn hier toepassingen voor te bedenken; laat de doelgroep meekijken bij de installatie en de in gebruik name van een nieuwe machine bijvoorbeeld.
Productdemonstraties
In de B2B zien we vaak complexe producten waar veel uitleg bij gewenst is. Door Meerkat of Periscope uitzendingen op te zetten voor productdemo’s maak je het voor grotere doelgroepen mogelijk mee te kijken naar hoe producten werken.
Zo zijn er vast meer mogelijkheden te bedenken om deze apps in te zetten. Ben jij er al mee bezig?
Meer over de verschillen tussen Meerkat en Periscope:
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Schrijf je in voor de B2B Marketing Award 2016
Schrijf je in voor de B2B Marketing Award 2016
Zakelijk bloggen: het hoe, wat en waarom
Zakelijk bloggen, ofwel bloggen voor een b2b doelgroep, is een van de meest duurzame vormen van b2b marketing. Lees hier tips om direct aan de slag te gaan
Hoe maak je van jouw B2C webshop een B2C + B2B webshop?
Hoe maak je van jouw B2C webshop een B2C + Zakelijke webshop waar b2b klanten ook kunnen bestellen. Overbrug het verschil tussen b2c en b2b met deze tips
Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”
“Ik vind B2B-marketing uitdagender, B2C-marketing is toch wat 'makkelijk'. Rond B2B-marketing zit veel meer complexiteit.”
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.