eCourse tip: Content Marketing in B2B

Na deze online training ben je volledig klaar om met next level content marketing te scoren.

Tijdelijk te volgen voor slechts €99,- inclusief video's, e-books en handige templates.

Klik hier hier om te starten

De uitdagingen van thuiswerken voor de b2b marketeer

door Redactie | Last Updated:   6 april 2022
🧙‍♂️ Bekijk eerst even deze hand picked tooltips voor marketing 👇

Thuiswerken is door de komst van corona meer ingeburgerd dan ooit. Het lijkt er zelfs op dat veel bedrijven nooit meer terug gaan naar volledig werken op kantoor. En dat is begrijpelijk. De voordelen van thuiswerken zijn immers wel duidelijk: zeg vaarwel tegen files en reistijd, werk productiever en bespaar kosten op je kantoor als ondernemer.

Maar zitten er dan alleen maar voordelen aan thuiswerken? Absoluut niet. En zeker niet voor de b2b marketeer. Gelukkig zijn er ook oplossingen. En daar vertellen we je graag meer over.

Veel marketing werkzaamheden kunnen bijna niet online

Als marketeer zul je vast bekend zijn met een breed arsenaal aan digitale communicatietools. Van videocall en projectmanagement software tot aan chatdiensten zoals Slack. Menig marketeer irriteert zich zelfs aan de grote mate van aanwezigheid van dit soort hulpmiddelen. Zeker wanneer je voor veel klanten werkt die allemaal weer andere tools gebruiken.

Naast het feit dat het gebruik en het leren van allerlei communicatietools op je zenuwen kan werken, is het simpelweg niet ideaal voor bepaalde marketingwerkzaamheden van marketeers. Denk bijvoorbeeld aan een brainstormsessie, een customer journey deepdive, en het opstellen van een marketingplan. Dit soort activiteiten vragen om nauwe samenwerking. Vaak in combinatie met een whiteboard en Post-Its.

creatief proces

Aanwakkering van creativiteit

Marketeers zijn vaak creatieve mensen. En zeg nu eerlijk. Die creativiteit wordt niet aangewakkerd achter je laptop scherm in je woonkamer. Natuurlijk kun je op kantoor samenkomen met collega’s en relaties. Maar is een kantoor nu de beste locatie om jouw marketing werkzaamheden te plannen? Dat is afhankelijk van de ruimte die je tot je beschikking hebt. Wanneer je geschikte ruimtes hebt met faciliteiten zoals een whiteboard, zou dat geen probleem moeten zijn.

Er bestaat echter de kans dat je na verloop van tijd uitgekeken bent op het kantoor waar je dagelijks te vinden bent. Want dagelijks in dezelfde ruimte werken stimuleert niet bepaald je creativiteit. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om dit kwestie op te lossen. Namelijk: het huren van een vergaderlocatie.

Vergaderlocaties heb je in iedere stad. Boek bijvoorbeeld een vergaderlocatie in Breda, Utrecht of Amsterdam. En vergaderlocaties brengen ook nog eens veel voordelen met zich mee.

Het kost wat, maar het kan je veel opleveren

Vergaderlocaties brengen natuurlijk kosten met zich mee. Maar vergeet niet dat het je veel op kan leveren. Zoals we al eerder hebben genoemd, wakker je jouw creativiteit aan bij dit soort locaties. Het is ten eerste een nieuwe omgeving waarin je verkeert. En dat zorgt er vaak voor dat je creatiever wordt.

Als marketeer ben je bekend met het feit dat tijd geld is. En dat is ook het geval bij je brainstormsessie en customer journey deepdive. Je wilt je tijd nuttig gebruiken. Bij een externe vergaderlocatie is de kans groter dat je op goede ideeën komt en dat je productief bent. En dat betaalt zich uit. Zie het dan ook niet altijd als kostenpost, maar als investering.

De oneindige mogelijkheden van vergaderlocaties

Marketeers houden in veel gevallen ook niet van vaak dezelfde dingen doen. En al helemaal niet van het belanden in een sleur. Externe vergaderlocaties kunnen deze sleur doorbreken. Je komt in een omgeving waarin je creativiteit wordt gestimuleerd. En buiten dat, werk je toch veel liever fysiek aan je marketingplan en customer journey, dan via een videocall?

Vergaderlocaties zijn tevens beschikbaar in oneindige varianten. Mocht je budget het toelaten, dan kun je bij wijze van spreken iedere week een nieuwe locatie vinden.

Daarnaast zijn het vaak geen standaard locaties. Ze worden leuk aangekleed. Of ze bevinden zich juist op bijzondere locaties. Denk aan een bosrijke omgeving of een locatie op het platteland. Het is dan ook perfect om je klanten mee naartoe te nemen. Of natuurlijk je gewaardeerde collega’s. Vergaderlocaties kunnen het werkplezier ook sterk verbeteren. Het is dus de moeite waard om het eens te proberen. Zeker als b2b marketeer.

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.