Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) is een marketingstrategie waarbij kleine groepen prospects en klanten worden gezien als een markt voor het opzetten van specifieke marketingcampagnes. In de meest extreme variant worden deze campagnes per account ingezet. Account Based Marketing is de laatste jaren populair maar geen nieuwe vorm van Marketing. In B2B zijn marketeers al jaren gewend aan kleine doelgroepen en het verrichten van hoge marketinginspanningen per potentiële lead. In deze categorie vind je account based marketing blogs en artikelen.

B2B-marketing slaat nieuw pad in: 3 belangrijkste trends 2022

B2B-marketing slaat nieuw pad in: 3 belangrijkste trends 2022

B2B-marketing slaat nieuw pad in: 3 belangrijkste b2b marketing trends 2020: buyer enablement, klantbeleving en meer menselijk contact!

Account based marketing en social selling: stem marketing en sales op elkaar af

Account based marketing en social selling: stem marketing en sales op elkaar af

In dit artikel richt ik me op Account Based Marketing (hierna ABM) en Social Selling.

Hoe website personalisatie past in een account based marketing aanpak

Hoe website personalisatie past in een account based marketing aanpak

Real-time website personalisatie in Account Based Marketing kan veel opleveren. Een veelgebruikte methode hiervoor is de Plan Do Check Act (PDCA)

Hoe meet je ABM en het succes van je account-based marketing?

Hoe meet je ABM en het succes van je account-based marketing?

Een goed ABM-plan is een eerste stap, maar hoe leg je resultaten vast en hoe meet je succes? Account-based marketing meten in 5 stappen, lees verder ----->

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

growth hacking, contentmarketing, inbound marketing, predictive analysism account-based marketing en demand generation. Wat is het en wanneer kies je wat?

Account Based Marketing en de Top 100 (die geen Top 100 is)

Account Based Marketing en de Top 100 (die geen Top 100 is)

Zeker bedrijven die inzetten op Account Based Marketing merken dat de informatie die ze per account nodig hebben veel verder gaat dan de NAW-gegevens.

Account-based marketing guru, Christopher Engman: “Het draait allemaal om het sluiten van mega deals”

Account-based marketing guru, Christopher Engman: “Het draait allemaal om het sluiten van mega deals”

Volgens Engman gaat het bij mega deals over het combineren van sales- en marketingtechnieken. . Soms noem ik ABM dus ook wel key account marketing.”

Sales Triggers vormen basis van Account Based Marketing en Sales

Sales Triggers vormen basis van Account Based Marketing en Sales

focussen op de klant wordt ook wel Account Based Marketing of Account Based Sales genoemd, en is één van de grote B2B sales trends van dit moment

Ultieme lijst van 18 Account Based Marketing tactieken

Ultieme lijst van 18 Account Based Marketing tactieken

Hoe zet je Account Based Marketing nu concreet in? Een grote aantal voorbeelden die je kunt inzetten in jouw Account Based Marketing programma’s.

Account	based marketing: de omgekeerde salesfunnel

Account based marketing: de omgekeerde salesfunnel

Wat is Account Based Marketing automation? Lees het in deze blogbijdrage