Als ondernemer digital signage of narrowcasting toepassen?

door Redactie | Last Updated:   12 maart 2021

Narrowcasting wordt ook wel digital signage genoemd. Je kan het vrijwel in elke branche gebruiken. Digital signage wordt gebruikt met narrowcasting schermen, deze hebben veel voordelen. Benieuwd wat narrowcasting precies is en wat de voordelen kunnen zijn voor jouw als ondernemer? Lees het hier!

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is een manier van communiceren met jou doelgroep door middel van schermen, ook wel narrowcasting schermen genoemd. Op deze schermen wordt iets afgespeeld, dit is dus niet live. Jij als ondernemer kan zelf bepalen wat voor content er op deze televisieschermen wordt vertoond. Je levert op een geselecteerde tijd en locatie bepaalde informatie aan jou doelgroep.

Digital signage zie je tegenwoordig overal, waarschijnlijk is dit onbewust maar het is er wel. Je kan het in de winkels vinden, openbaar vervoer, ziekenhuizen etc. Een voorbeeld hoe digital signage wordt gebruikt in de ziekenhuizen is: er wordt op de schermen afgespeeld hoelang de wachttijden zijn, actueel nieuws en wie er aanwezig zijn.

Het wordt niet alleen gebruikt om dingen aan te geven zoals wie er aanwezig zijn maar ook voor marketing, er kunnen aanbiedingen op worden vertoond. Je kan het dus helemaal maken en veranderen naar de behoeftes van jou doelgroep, hoe fijn is dat?

Voordelen van digital signage

Je hebt een grote onderneming waar klanten naar toe komen en de weg is moeilijk te vinden. Dan zijn narrowcasting schermen een ideale oplossing. Op deze schermen kan de weg worden gewezen of informatie op worden afgespeeld waar welke afdeling is. Met deze vorm van communicatie help je jouw klanten en hoef je minder personeel in te schakelen die de klanten kunnen helpen.

Op deze manier bespaar je ook tijd. Wanneer je nieuwe informatie wilt over brengen aan je klanten hoef je dat niet door iemand te laten bedrukken, uit te delen, op te hangen enzovoort. Je maakt een dia en klikt op de knop en het wordt op alle schermen laten zien. Dit bespaart dus ook geld omdat je minder personeel hoeft in te schakelen om dit voor jou te doen en je gebruikt minder papier.

In sommige situaties kan narrowcasting ook worden ingezet als alarmsystemen. Wanneer er een noodsituatie is kunnen deze schermen de mensen in het gebouw helpen om een uitgang te vinden. Zo worden mensen minder snel gestrest en zal er een betere communicatie zijn.

Digital signage voor een ondernemer

Net als iedereen zal een ondernemer veel baat hebben aan narrowcasting. Je kunt het op verschillende manieren gebruiken. Klanten zullen het erg leuk vinden als hier gebruik van wordt gemaakt omdat dit een nieuwe en andere manier is van informatie overbrengen. Bewegende schermen triggeren mensen vaak en zullen ze zeker even stil blijven staan om te kijken wat er te zien is.

Een ondernemer heeft dus zeker veel voordelen aan het gebruik van narrowcasting. Je bereikt je doelgroep op het juiste moment, je bespaart geld en het is een goede manier van communicatie.

Foto door PhotoMIX Company via Pexels

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.