Inloggen Linkedin: niet altijd even prettig…Tips!

door Marcel Nanning | Last Updated:   12 februari 2022

Inloggen Linkedin is niet altijd even eenvoudig. Waar het vaak mis gaat is bij het switchen van mobile site naar de app of bij het wisselen van accounts. Een aantal tips om hier geen problemen mee te ondervinden.

Waarom is inloggen op LinkedIn zo belangrijk?

Als marketeer is LinkedIn niet meer weg te denken uit de werkdag. Voor jou persoonlijk biedt het platform legio mogelijkheden; kennis uitwisselen, inspiratie opdoen, een nieuwe baan vinden en het persoonlijke netwerk vergroten. Ook zakelijk biedt het platform opties voor leadgeneratie, branding, het uitdragen van thought leadership en het organiseren van events. Het laatste dat je dus wilt in je dagelijks werkzaamheden is problemen met inloggen in LinkedIn.

1. Inloggen op LinkedIn; sla je login gegevens op in de browser

De meeste browsers zoals Google Chrome bieden de optie om gebruikersnamen en wachtwoorden op te slaan. Dit maakt het inloggen op LinkedIn en andere platforms die je vaak bezoekt, eenvoudiger. Je kunt dit relatief eenvoudig activeren via de opties in jouw browserbalk. Daarmee voorkom je dat je steeds weer opnieuw moet inloggen.

2. Inloggen op LinkedIn via een password manager

Een andere optie is het inzetten van een password manager. Hierin sla je wachtwoorden op van al je verschillende accounts. Ook kunnen deze tools je helpen bij het genereren van moeilijk te kraken wachtwoorden. Je kunt ze doorgaans raadplegen op meerdere devices zodat je je wachtwoorden altijd bij de hand hebt. LastPass is een dergelijke tool.

Het voordeel van LastPass is ook dat er een browser-plugin voor beschikbaar is. Dit stelt je in staat om het inloggen op LinkedIn te realiseren zonder handmatig wachtwoorden in te hoeven voeren.

Eenvoudig inloggen LinkedIn

3. Gebruik een minimaal aantal systemen

Als je geen problemen wilt hebben met inloggen op LinkedIn is het verstandig om het aantal systemen waarop je LinkedIn benadert te beperken. Gebruik bijvoorbeeld alleen de desktop computer en een telefoon. Als je dan je telefoon gebruikt, werk dat vooral vanuit de LinkedIn app. Die bewaart jouw login-gegevens waardoor je niet steeds opnieuw in hoeft te loggen.

Je kunt er eventueel een derde systeem aan toevoegen zoals een ipad waar ook een LinkedIn-app op draait. Ook hierbij kun je er uiteraard voor kiezen om de aanmeldgegevens automatisch in te laten vullen.

4. Check altijd vanuit welk account je iets plaatst!

Als jij als marketeer meerdere LinkedIn accounts beheert zul je ook moeteen inloggen op LinkedIn accounts die van elkaar verschillen. Je kunt ook met je persoonlijke profiel als beheerder worden aangesteld voor bijvoorbeeld de bedrijfspagina van jouw bedrijf. Of om het Advertising-account te beheren.

Als je voor meerdere bedrijven LinkedIn-activiteiten verricht moet je hier dus goed op letten. Ook hier kunnen de password-managers je bij helpen.

FAQ

Wat kun je met LinkedIn naast berichten posten en lezen?

Tegenwoordig biedt LinkedIn een brede set aan diensten zoals:
Bedrijfspagina’s, opleidingen, sales tools en advertising tools. Ook is er een uitgebreide recruitment tool beschikbaar

Hoe kun je met LinkedIn leads genereren?

Dit kan door actief berichten te posten, LinkedIn advertising in te zetten of mensen actief te benaderen.

Hoe kun je uitloggen bij LinkedIn?

Je gaat naar je profiel opties (onder je foto) en kiest de onderste optie: Sign Out of uitloggen.

Inloggen bij LinkedIn: geen probleem meer!

LinkedIn is een van de mooiste social media, marketing, sales en recruitment platforms voor de b2b marketeer. Je gebruikt het:

Als het inloggen in LinkedIn of het switchen tussen accounts een probleem is, gaat dit dus veel tijd kosten en frustraties opleveren. Zorg dus dat je een systeem hebt om hier geen hinder van te ondervinden.

💡Tip! Lees ook onze tips voor het inzetten van Instagram voor b2b!

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.