7 Content Marketing artikelen waar een marketeer niet zonder kan

door Marcel Nanning | Last Updated:   25 januari 2016

Een dagelijks portie content is voor de b2b marketeer net zo belangrijk als een goed ontbijt. Het is heerlijk om de werkdag te beginnen met een goed artikel over Content Marketing. Ik heb in de afgelopen jaren een hoop artikelen gelezen en mezelf voor de onmogelijke taak gezet een top 7 op te stellen. Een top 7 van artikelen die mij inspireren of helpen bij het uitoefenen van mijn vak. Zie hier het resultaat. Je mist ongetwijfeld een artikel, vul deze post graag aan, dan maken we er een top zoveel van.

A Revolutionary Marketing Strategy: Answer Customers’ Questions – Mark Cohen

Een schoolvoorbeeld van een Content Marketing succesverhaal dat van Marcus Sheridan. In 2009 zag deze zwembadverkoper het aantal orders teruglopen. In een laatste poging zijn bedrijf te redden besloot hij alle vragen van klanten te beantwoorden in een blog. Het resultaat is een enorme toename aan websitebezoekers en orders. Dit verhaal is voor mij de essentie van Content Marketing. Lees hier het interview met Marcus Sharidan in de NewYork Times:

>Lees het artikel<

Manifesto of Content Marketing – Rand Fishkin

Manifesto of Content Marketing door Rand Fishkin van Moz (voorheen SEOMoz) kan niet ontbreken in mijn lijst van de beste Content Marketing artikelen. Het verhaal van Moz is inspirerend, met Rand Fishkin als onbetwiste nummer 1 SEO vlogger. Zijn WhiteBoard Fridays hebben miljoenen bezoekers getrokken van over de hele wereld. In dit artikel geeft hij een inkijkje in zijn visie op Content Marketing. Rand is overigens ook oprichter van Inbound.org, een verzamelbak aan artikelen van auteurs over de hele wereld.

>Lees het artikel<

First comes Smart then comes the hustle – Gary Vaynerchuck

Gary Vaynerchuck is een wijnimporteur die het bedrijf een enorme boost gaf door slim om te gaan met Social Media en Content Marketing. Deze man is niet alleen succesvolle ondernemer maar ook een geweldige spreker. Op youtube zijn complete talks van hem te vinden, zeker de moeite waard. Zijn blogartikelen zijn dat ook:

>Lees het artikel<

How to Write Interesting Content for a “Boring” Topic – Pratik Dholakiya

Een autoriteit als het gaat om content marketing is de site www.copyblogger.com. Hier vind je legio artikelen over Content Marketing, waaronder deze:

 >Lees het artikel< 

How To Get Over 50,000 Visits to Your Blog in the First Month – Peep Laja

Als je aan de slag gaat met Content Marketing zoek je naar tips, voorbeelden en natuurlijk de best practice. Dit artikel heeft mij geholpen bij het starten met bloggen omdat er in detail uitgelegd wordt hoe je de kansen vergroot op het genereren van succesvolle content. Het zit vol inhoud en leest heerlijk weg.

 >Lees het artikel<

How to do Content Marketing if You’re Dead Broke and Bad at Writing – Neil Patel

Content Marketeers die al wat langer meegaan ken hem wel; Neil Patel. Dit is een online ondernemer met een geweldige pen. Hij schrijft zeer inspirerende blogs en deelt bakken content over Content Marketing. Tip: scrol eens door zijn artikelen en let op de titels; altijd uitnodigend!

>Lees het artikel< 

50 Things We Learnt About Content Marketing In 2015 – Steve Rayson

Buzzsumo is dagelijks bezig met het onderzoeken en analyseren van online content. De bevindingen van 2015 zijn op een vlotgeschreven, humoristische manier samengevat in dit artikel. Lees het artikel, dan valt deze zin ook op z’n plek: “for example, there are over 8m articles on ferrets on Google.”

>Lees het artikel<

Heb jij nog must reed tips? Artikelen die hier zeker tussen moeten staan?

 

Foto: www.shutterstock.com. 

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.