Tags: b2b, content marketing, marketing automation
âWe bereiken in b2b een omslagpunt in het gebruik van contentmarketing. Het is niet meer de heilige graal om nieuwe klanten te genererenâ. Dat zeggen Ingrid Archer en Shimon Ben Ayoun, beide managing partner van spotONvision. âEr ligt anno 2016 een behoorlijke uitdaging voor marketeersâ.
B2b-bedrijven moeten, om nieuwe klanten voor zich te winnen, niet alleen uitblinken in hun content, maar ook in de keuze van kanalen en het inzetten van technologie. Het zijn een aantal onderwerpen van het B2B Marketing Forum, dat op 17 maart wordt gehouden in DeFabrique bij Utrecht. Het event is een initiatief van b2b-marketingbureau spotONvision.
Hype onder marketeers
âLange tijd was contentmarketing een hype onder marketeers en werd het gezien als de heilige graal om nieuwe klanten te genereren. Maar tegenwoordig is er zoveel content, dat veel produceren alleen niet meer genoeg is om eruit te springen voor nieuwe zakelijke klantenâ, zegt een tweetalig sprekende Ben Ayoun. âYou need to promote the content via a smart channel strategy om uit te blinken. En de content ook veel vaker dan voorheen via betaalde kanalen verspreiden, via bijvoorbeeld LinkedIn. The days where you could win easy organic web traffic with content marketing are over.â
Klant als promotor
âHet wordt steeds belangrijker om marketing te meten en te zien wat werktâ, vult Archer aan. âTechnologie speelt daarin een grote rol. Met onder meer marketing automation systemen kun je beter inspelen op de informatiebehoeftes van prospects en klanten. Marketing automation staat in Nederland nog in de kinderschoenen, maar het zal de komende jaren een steeds grotere rol innemen in het versterken van je marketingactiviteiten.â
Ben Ayoun: âOok is het van belang om de focus te leggen op bestaande klanten en ze een promotor te maken van jouw bedrijf. Of je dit nu doet met of zonder technologie. Het is een basisprincipe. Jouw klanten zorgen niet alleen voor referenties, maar ook voor groei in het algemeen.â
Sales en marketing gaan samen
Om als b2b-bedrijf ook in de toekomst succesvol te zijn, moet de relatie tussen sales en marketing worden verstevigd. Marketing hoeft geen sales te worden, maar mag best een stuk verantwoordelijkheid pakken in het bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf. Daarvoor heb je een nieuw soort marketeer nodig. âMarketeers worden steeds meer allroundâ, zegt Archer. âMet mensen die bijvoorbeeld alleen content schrijven kom je niet meer weg; je hebt analytische marketeers, tech-savyy marketeers en vooral professionals die de customer experience voorop durven te zetten. Wij willen tijdens het B2B Marketing Forum bedrijven via masterclasses en one-on-one coaching helpen met belangrijke vraagstukken in b2b-marketing.â
Tijdens het B2B Marketing Forum op 17 maart krijg je dankzij diverse lezingen en masterclasses inzicht in hoe je de customer lifecycle kunt beĂŻnvloeden. Naast Ingrid Archer en Shimon Ben Ayoun, spreekt Joseph Jaffe, auteur van bestseller Flip the funnel. Ook betreden sprekers van Nuon, Oracle, TNS Nipo en Bruynzeel Storage Systems het podium. Bekijk hier het programma en meld je aan!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Rex Vermeulen: âIk ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klantâ
âIk vind B2B marketing ongelofelijk interessant, je kunt je veel beter inleven in je klant.
Marketing Automation vergelijk: HubSpot vs Marketo
Marketing Automation vergelijk: HubSpot vs Marketo, een video waarin duidelijk de verschillen naar voren komen tussen HubSpot en Marketo, met B2B focus.
Het hockeystickeffect van b2b Content Marketing
EĂ©n van de meest gestelde vragen over content marketing is wanneer gaat mijn b2b content nou iets opleveren? En terecht!
Content Marketing; wat is jouw verhaal?
content marketing verhaal
B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business
B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.