Tags: Ondernemen
Daar online marketing tal van verschillende vormen kent, kiezen steeds meer bedrijven voor de ondersteuning van een online marketing bureau. Voorbeelden van online marketing zijn onder meer een nieuwsbrief, interactiviteit via sociale media en bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie. Op welke manier past jouw werkgever online marketing toe? Het internet biedt bedrijven talloze kansen; niet alleen binnen Nederland, maar ook daarbuiten. Zo is het tegenwoordig populair om de doelgroep uit te breiden met potentiële consumenten in landen als Duitsland en België. Mogelijk is de vraag naar het aangeboden product hier nog groter dan in eigen land. Zoekmachine optimalisatie helpt bedrijven deze potentiële klanten te bereiken.
Start met het uitwerken van een gedegen plan
Belangrijk bij online marketing inzetten is het uitwerken van een gedegen plan. De diverse mogelijkheden die je op dit vlak hebt, zouden complementair aan elkaar moeten zijn. Welke vormen van online marketing pas je toe voor jouw website? In welke volgorde doe je dat? Hoe verdeel je de taken bij de uitvoering van het plan; wat besteed je hierbij uit aan een online marketing bureau? Dergelijke bureaus hebben de kennis en kunde in huis om organisaties hierover te adviseren.
Online marketing toepassen kan veel geld kosten, wanneer dit op inefficiënte wijze gebeurt. Daar komt bij dat het een averechts effect kan hebben. Iets wat onder meer geldt voor het op verkeerde wijze toepassen van zoekmachine optimalisatie. Het herstellen van fouten kosten hierbij onnodig veel tijd en budget.
Van extra bezoekers naar een hogere conversie
Om meer uit online marketing te kunnen halen legt men de focus initieel vaak op het verhogen van het aantal bezoekers wat een website weet te vinden. Hierin slaagt men door actief te zijn op sociale media en door bijvoorbeeld in te zetten op zoekmachine optimalisatie (SEO). Een derde optie hierbij is het kopen van advertentieruimte binnen de zoekmachine (SEA).
Naarmate het aantal bezoekers toeneemt, is het belangrijk consumenten betrokken te houden bij de organisatie. Een van de opties die je hierbij hebt is het gebruik van een periodieke nieuwsbrief. Zo wijs je (bestaande) consumenten regelmatig op nieuwe aanbiedingen of toevoegingen aan het assortiment. Het vergroot de kans dat een bezoekers nog eens terugkeert, waarmee de conversie verbetert.
Zet niet alleen in op online marketing
Hoewel een steeds groter deel van de budgetten van bedrijven aan online marketing uitgegeven wordt, raden veel marketeers aan te kiezen voor een mix van online- en offline uitingen. Zeker een oudere doelgroep hecht waarde aan de offline zichtbaarheid van een organisatie. In veel gevallen komt dit de betrouwbaarheid hiervan ten goede. Zij vinden het een fijne gedachte, dat een bedrijf ook fysiek te bezoeken is mocht een product bijvoorbeeld defect raken.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
3 uitdagingen als je een b2b-bedrijf start
3 uitdagingen als je een b2b-bedrijf start: klanten werven, bedrijfsnaam en tijdsinvestering
5 tips om de bedrijfsveiligheid te verhogen
5 tips om de bedrijfsveiligheid te verhogen. Start direct met het bieden van een veilige werkomgeving voor jouw mensen met deze tips!
Deze bedrijfsrisico’s loop je als ZZP’er
Bedrijfsrisico's voor ZZP'ers: Klanten die te laat (of helemaal niet) betalen, dreigende juridische procedures en schadeclaims en meer!
Kleine investering in kerstpakketten, een groot effect!
Kleine investering in kerstpakketten, een groot effect! Zorg voor een passend geschenk van deze tijd voor de feestdagen!
Zo leg je een solide basis voor jouw onderneming
Zorg daarom voor een solide basis voor jouw onderneming, waarbij de fundamentele zaken binnen je bedrijf goed geregeld zijn.
Zet duurzame sportveldverlichting in als content marketing
Zet duurzame sportveldverlichting in als content marketing. Tips en voorbeelden voor de inzet van verlichting en marketing
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.