Inschrijving allereerste editie TEDxUtrecht geopend


mine kafon PERSBERICHT – CEO’s, wetenschappers, creatievelingen, filantropen en alle andere TEDx fans die geïnteresseerd zijn de allereerste editie van TEDxUtrecht bij te wonen, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven op tedxutrecht.com. Een selectiecommissie bepaalt vervolgens welke inschrijvingen in aanmerking komen voor één van de beperkte toegangskaarten.

“Met TEDxUtrecht willen we inspireren en activeren om creativiteit een (nog) prominentere plek in het leven te geven,” zegt Mischa Coster, mede-initiatiefnemer en hoofd communicatie. “We hebben voor ‘think big’, ‘creative solutions’, ‘embrace the weird’ en ‘free your mind’ gekozen als subthema’s om het hoofdthema ‘Full creative potential’ invulling te geven. Iedereen die hunkert naar creativiteit en innovatieve oplossingen zal op 8 november 2012 geïnspireerd worden.”

TEDxUtrecht verwelkomt Massoud Hassani en Andrei Herasimuck

Met een zorgvuldig samengestelde, bijzondere verzameling sprekers, geeft de organisatie in Utrecht invulling aan dat thema. “Wij zijn er bijzonder trots op dat we Massoud Hassani mogen verwelkomen, de jonge, talentvolle ontwerper uit Afghanistan,” vertelt Arjan Haring, een van de initiatiefnemers van de Utrechtse TED-variant. Hassani ontwierp de ‘Mine Kafon’. Met dit ogenschijnlijk simpele, maar zeer doeltreffende apparaat kunnen landmijnen onschadelijk worden gemaakt. Zo heeft de Afghaan al vele levens gered. Hij zal zijn inspirerende verhaal later ook op een TED-event in de Verenigde Staten vertellen.

Een andere spreker is Andrei Herasimchuk, de Director of design van het succesvolle Twitter, met meer dan twintig jaar ervaring in het ontwerpen van software. Zijn motto is: “Think from the center, design for the edge”. Naast Massoud Hassani en Andrei Herasimchuk zullen onder andere Brendan Dawes, Reint Jan Renes en Todd Kashdan spreken.

Inschrijven voor TEDxUtrecht kan via tedxutrecht.com waar ook meer te vinden is over de sprekerslijst. Daarnaast wordt, door te scrollen op de site, met een indrukwekkende animatie het thema ‘Full creative potential’ uitgelegd. Via een livestream zijn op 8 november ook alle sprekers te zien op de website, terwijl op een aantal locaties een livecast wordt verzorgd.

 

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!
Previous The Split: Marktonderzoek in een identiteitscrisis
Next Vette guerrilla actie FedEX

No Comment

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *