EMERCE B2B Digital: Go or No-Go?

door Redactie | Last Updated:   26 juni 2023

Een verslag van Koen van der Donk, Playforward

Wil je als B2B marketeer op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en waardevolle connecties leggen, dan zijn B2B evenementen een mooie manier om dat te doen. En er is anno nu veel keuze. Daardoor kan het lastig zijn welke evenementen de moeite waard zijn. In dit blog nemen we een kijkje bij EMERCE B2B Digital. Een evenement dat een mooie mix biedt van Specialist Talks en Gastsprekers.

Het landschap van B2B-events is drukbevolkt, met talloze conferenties, seminars en workshops die zich richten op diverse aspecten van B2B-marketing. En de ticketprijzen zijn soms behoorlijk. Belangrijk dus om goed te filteren welke event je wel bezoekt en welke niet.

Een mooie mix topics

EMERCE B2B Digital onderscheidt zich door een sterke mix van Specialist Talks en gastlezingen. Een goed georganiseerd evenement dat veel inzichten geeft en inspireert. Voor professionals die hun kennis willen vergroten en hun netwerk willen uitbreiden, is dit dus een mooie gelegenheid eens te kantoortuin te verlaten.

De Specialist Talks bieden inzichten en expertise in de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B-marketing. Deze sessies richten zich op specifieke onderwerpen. Experts nemen je mee en delen hun kennis en geven praktische tips. Door de kleinschalige opzet is er veel interactie mogelijk, waardoor de sessies nog relevanter worden. Bij iedere sessie is een host die de klok in de gaten houdt en de sessie leidt.

Leadgeneratie volgens beproefde methodiek

Een drukbezochte Specialist Talks was de sessie van Dyon Metselaar en Marten Dames over Lead Generatie. De opkomende trend in B2B land is Demand Generation, maar blijkbaar is het genereren van kwalitatieve leads nog steeds een belangrijk onderwerp voor veel B2B-marketeers. In de sessie nemen Dyon en Marten de deelnemers mee in het traject dat hun agency Leadscope inzet voor succesvolle lead generatie.

Een sessie boordevol concrete strategie├źn voor effectieve leadgeneratiecampagnes.
De presentaties door gastsprekers bieden inspirerende en persoonlijke verhalen van collegaÔÇÖs uit het werkveld. Deze sprekers delen hun ervaringen, uitdagingen en succesverhalen, dat nieuwe perspectieven biedt.

De transitie naar Demand Generation

Zo presenteerde Denny van Veen van Kardex hoe een technisch maakbedrijf de transitie naar Demand Generation maakt. Zijn presentatie geeft een uniek inzicht in de uitdagingen waar bedrijven tegen aanlopen bij het implementeren van Demand Generation-strategie├źn. Inspirerend en leerzaam door de vele praktijkervaringen waarin Denny heel openhartig is.

De impact van AI op b2b

De klap op de vuurpijl was Christian Kromme die in zijn wervelende presentatie vertelt hoe Ai het leven van iedereen binnen vijf jaar compleet op zijn kop gaat zetten. Een sterk verhaal over hoe Ai op zichzelf weer steeds betere AI ontwikkelt. De ontwikkelingen gaan daardoor razendsnel. De belangrijkste boodschap die Christian het publiek meegeeft: leer jezelf snel aanpassen. Dat wordt ├ę├ęn van de belangrijkste skills voor B2B-marketeers.

Een goede keuze

EMERCE B2B Digital is een goed georganiseerd en kleinschalig evenement waar je als B2B-marketeer waardevolle inzichten krijgt en laagdrempelig netwerkt en inspiratie opdoet. Ben je opzoek naar een inhoudelijk sterk evenement waar je weer geïnspireerd naar buiten loopt, zet dan de volgende editie EMERCE B2B Digital alvast in de agenda.

Lees ook dit verslag van B2B Emerce Digital 2023

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing ­čĆć.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.