Tags: marketing automation
Het software vergelijkingsplatform G2 Crowd presenteert vandaag het nieuwe Marketing Automation Software vergelijkingsrapport. Aan de hand van meer dan 2.700 reviews van marketeers, branche informatie en Social Media analyses bepaalde G2 Crowd de tevredenheid over en het marktaandeel van de meest gebruikte Marketing Automation tools. b2bmarketeers.nl mocht al even spieken. De belangrijkste conclusies van het rapport.
1. HubSpot verslaat alle aanbieders in het topsegment als het gaat om gebruiker tevredenheid. Dat lag in de lijn der verwachtingen. HubSpot groeit en wordt gezien als de grondlegger van de moderne Inbound Marketing filosofie.
2. Bij Infusionsoft kan de champagne open. Deze uitdager heeft het geschopt tot het ‘Leader kwadrant’ en behoort daarmee tot de toppers in de branche. Ze stegen maar liefst 35 punten op klanttevredenheid en 9 punten op aanwezigheid in de markt.
3. Indrukwekkende nieuwkomers zijn er ook; Autopilot, GreenRope, Plumb5 en Right On Interactive zijn voor de eerste keer zichtbaar in het Grid. Hier lopen we verderop in dit artikel even doorheen.
Nieuwe verhoudingen binnen het Marketing Automation Software Grid
Leaders
Deze aanbieders hebben een hoge score in zowel klanttevredenheid als marktaanwezigheid. Dit zijn vooral de bekende namen en de nieuwkomer Infusionsoft.
– HubSpot
– Eloqua (oracle)
– Pardot
– Marketo
– Act-On
– Infusionsoft (nieuw)
High Performers
Het High Performers kwadrant is druk bezet. Deze aanbieders scoren hoog in klanttevredenheid maar hebben een kleinere marktaanwezigheid. Hier zien we ook nieuwe namen zoals Autopilot en GreenRope.
– CallindusCloud
– ONTRAPORT
– SalesFusion
– OutMarket
– LeadSquared
– Net-Results
– Right On Interactive
– Autopilot
– eTrigue
– Hatchbuck
– GreenRope
Marktaandeel verdeeld over bedrijfsomvang
G2 Crowd heeft ook gekeken naar de prestaties van de verschillende Marketing Automation Software aanbieders binnen de verschillende bedrijfsformaten. Pardot, Marketo en HubSpot weten in een breed spectrum te scoren en hebben voet aan de grond in alle bedrijfsformaten.
Nieuwkomers onder de loep
Autopilot, GreenRope, Plumb5 en Right On Interactive zijn nieuw in het Marketing Automation software Grid van G2 Crowd. We nemen de nieuwkomers even door.
Autopilot – www.autopilothq.com
Opgericht in 2012 en een snelgroeiende aanbieder. De oprichters pogen naar eigen zeggen een whiteboard-achtige ervaring neer te zetten met een sterke nadruk op look- en feel. Net als bij Eloqua kunnen gebruikers visueel campagnes inrichten middels drag & drop functionaliteit. Qua functionaliteit ligt de nadruk op het beheren van contacten, email campagnes en de integratie met andere systemen zoals CRM.
Pricing (uitgaande van 5000 contacten in de database): $80 p/m.
GreenRope – www.greenrope.com
Deze aanbieders bestaat al meer dan 15 jaar en is uitgegroeid van e-mail marketing software naar Marketing Automation software. Deze software is rijk aan functionaliteit en wordt naar eigen zeggen ook gezien als CRM oplossing. Nadruk ligt op functionaliteit, minder op het grafische aspect.
Pricing (uitgaande van 5000 contacten in de database): $199 p/m
Plumb5 – www.plumb5.com
Deze oplossing is in 2010 gelanceerd door Decisive Analytical solutions en heeft een sterke focus op analytics. Vanuit verschillende analyses en real-time inzichten triggert de software bepaalde campagnes. Ook Plumb5 biedt een vrij breed spectrum aan mogelijkheden om marketing te automatiseren.
Pricing (uitgaande van 5000 contacten in de database): $499 p/m
Right On Interactive – www.rightoninteractive.com
Right On Interactive is opgericht in 2006 als Customer Lifecycle Marketing software en in de loop der jaren uitgebreid met functionaliteit. De oplossing wordt vrij hoog gepositioneerd; de volledige Customer Lifecycle Marketing software is beschikbaar vanaf $1400 per maand. Onderscheid met andere oplossingen vinden we o.a. op het gebied van aanpasbaarheid. Verschillende reviews bestempelen Right On Interactive als “extremely customizable”. Right On Interactive maakt qua prijsmodel onderscheid in functionaliteit; van e-mailmarketing software tot volledige Customer Lifecycle Marketing software. Right On Interactive is een naam met een knipoog; zelf korten ze het graag af tot ROI.
Pricing (uitgaande van 5000 contacten in de database): $900 p/m
Tot zover de eerste conclusies. Het volledige rapport is hier te vinden: https://www.g2crowd.com/categories/marketing-automation.
Meer over Marketing Automation:
– Marketing Automation, een overtuigende Business Case?
– Hoe Marketing Automation in verhouding staat tot e-mail marketing
– Dynamics Marketing; het antwoord van Microsoft op Marketing Automation
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Maak salesprestaties inzichtelijk met CRM
salesprestaties inzichtelijk met CRM
Marketing automation: de mediator tussen marketing en sales
Tijd dus om die twee nader bij elkaar te brengen. Wij zijn er van overtuigd dat marketing automation dé tool is die jou hierbij kan helpen.
ActiveCampaign: wat is het en waarom is het zo populair?
Wat is ActiveCampaign, wat kun je er mee en wat zijn de alternatieven. Laten we er direct induiken.
Hoe kies je een marketing automation oplossing?
Hoe kies je een marketing automation oplossing? Omdat ik inmiddels ruim 100 implementaties heb begeleid deel ik graag de tips met je
5 B2B sales trends tweede helft 2020
5 B2B sales trends tweede helft 2020 zodat jij succesvol wordt met sales (en marketing) in het 2020 en daarna. Lees hier de trends!
Lead identification software: wat zijn de verschillen?
Lead identificatie software, leadgeneratie software of sales acceleration software: de verschillen, b2b leadgeneratie software in opmars, de verschillen?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.