Schrijf je in voor de wekelijkse b2b updates en ontvang gratis de infographic: Content Marketing Statistieken 2021.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

Dynamics Marketing; het antwoord van Microsoft op Marketing Automation?

by Marcel Nanning | Last Updated: 20 januari 2015

Het zat er aan te komen; Microsoft moest reageren. HubSpot, Eloqua, Marketo, Act-on en al die anderen pakken een groot stuk van de koek. Microsoft reageert en brengt naast Microsoft CRM nu ook: “Dynamics Marketing”, in 2014 gelanceerd.  Marketing Automation wordt door Microsoft neergezet vanuit de One Microsoft gedachte met Office 365 en is eenvoudig te integreren met Microsoft CRM. De software is echter ook stand-alone te gebruiken vanaf 125,- dollar per gebruiker per maand (gebaseerd op US pricing bekend in 2014).

Op dit moment voert Microsoft in Nederland pilots waar verschillende MS partners op dit moment mee bezig zijn. Via de website van Office kun je een gratis versie proberen. Let op; je gaat door een heel aanmeldproces van Office 365 heen waarna je toegang krijgt tot een trial versie van Dynamics Marketing.

http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-marketing.aspx

Deze omgeving is echter niet gevuld met data en derhalve vrij moeilijk te testen.

Microsoft Dynamics Marketing functionaliteiten

Microsoft verdeeld Marketing Automation in 3 thema’s waar de marketeer mee te maken heeft:

De marketeer geeft hier invulling aan door te werken met de volgende modules:


😎 Tooltips van de maand voor marketeers!


Project Management Software voor b2b marketeers 👇
 

Onderstaande video’s zeggen misschien meer dan de trial versie:

 

content marketing strategy template

 

Heb jij het al getest?

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
Schrijf je in voor de wekelijkse b2b updates en ontvang gratis de infographic: Content Marketing Statistieken 2021.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.