Tags: marketing automation
Het zat er aan te komen; Microsoft moest reageren. HubSpot, Eloqua, Marketo, Act-on en al die anderen pakken een groot stuk van de koek. Microsoft reageert en brengt naast Microsoft CRM nu ook: “Dynamics Marketing”, in 2014 gelanceerd. Marketing Automation wordt door Microsoft neergezet vanuit de One Microsoft gedachte met Office 365 en is eenvoudig te integreren met Microsoft CRM. De software is echter ook stand-alone te gebruiken vanaf 125,- dollar per gebruiker per maand (gebaseerd op US pricing bekend in 2014).
Op dit moment voert Microsoft in Nederland pilots waar verschillende MS partners op dit moment mee bezig zijn. Via de website van Office kun je een gratis versie proberen. Let op; je gaat door een heel aanmeldproces van Office 365 heen waarna je toegang krijgt tot een trial versie van Dynamics Marketing.
http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-marketing.aspx
Deze omgeving is echter niet gevuld met data en derhalve vrij moeilijk te testen.
Microsoft Dynamics Marketing functionaliteiten
Microsoft verdeeld Marketing Automation in 3 thema’s waar de marketeer mee te maken heeft:
- Dashboards & KPI’s
- Campaign Automation
- Marketing Analytics
De marketeer geeft hier invulling aan door te werken met de volgende modules:
- Projects
- Marketing Execution
- Assets & Media
- Budgeting
- Performance
Onderstaande video’s zeggen misschien meer dan de trial versie:
Heb jij het al getest?
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Selectiecriteria voor marketing automation software
Waarop let je bij de selectie van marketing automation software? Lees het in deze blogbijdrage en kies de juiste marketing automation tooling
Beware! 9 valkuilen bij het selecteren van MKB CRM software
valkuilen bij het selecteren van MKB CRM software inclusief tips en concrete voorbeelden. Lees snel verder en kies de juiste CRM route!
Marketing Automation Software Rankings Zomer 2015 rapport G2 Crowd
Marketing Automation Software Rankings Zomer 2015 rapport resultaten
Van Marketing Bureau naar Software Leverancier
Van Marketing Bureau naar Software Leverancier
HubSpot review: een uitgebreid platform voor bedrijven met (middel)grote marketingteams
Op zoek naar een HubSpot review? Ontdek of dit marketingplatform jouw bedrijf kan helpen groeien. Lees mijn persoonlijke review.
Contentmarketing niet langer heilige graal voor b2b-marketeers
Contentmarketing niet langer heilige graal voor b2b-marketeers
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.