Tags: marketing automation
Het zat er aan te komen; Microsoft moest reageren. HubSpot, Eloqua, Marketo, Act-on en al die anderen pakken een groot stuk van de koek. Microsoft reageert en brengt naast Microsoft CRM nu ook: “Dynamics Marketing”, in 2014 gelanceerd. Marketing Automation wordt door Microsoft neergezet vanuit de One Microsoft gedachte met Office 365 en is eenvoudig te integreren met Microsoft CRM. De software is echter ook stand-alone te gebruiken vanaf 125,- dollar per gebruiker per maand (gebaseerd op US pricing bekend in 2014).
Op dit moment voert Microsoft in Nederland pilots waar verschillende MS partners op dit moment mee bezig zijn. Via de website van Office kun je een gratis versie proberen. Let op; je gaat door een heel aanmeldproces van Office 365 heen waarna je toegang krijgt tot een trial versie van Dynamics Marketing.
http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-marketing.aspx
Deze omgeving is echter niet gevuld met data en derhalve vrij moeilijk te testen.
Microsoft Dynamics Marketing functionaliteiten
Microsoft verdeeld Marketing Automation in 3 thema’s waar de marketeer mee te maken heeft:
- Dashboards & KPI’s
- Campaign Automation
- Marketing Analytics
De marketeer geeft hier invulling aan door te werken met de volgende modules:
- Projects
- Marketing Execution
- Assets & Media
- Budgeting
- Performance
Onderstaande video’s zeggen misschien meer dan de trial versie:
Heb jij het al getest?
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Leadvriendelijke marketing, een utopie?
Leadvriendelijke marketing, een utopie? Hoe Inbound Marketing & Marketing Automation bijdragen aan leadvriendelijke marketing
Interview | CEO Bruynzeel Storage Group over klantgericht werken en nieuwe Marketing
Interview | Igor la Vos, CEO Bruynzeel Storage Group BV over klantgericht werken en nieuwe Marketing. Marketing Automation, samenwerking en klantcampagnes
Van Marketing Bureau naar Software Leverancier
Van Marketing Bureau naar Software Leverancier
Marketing automation: de mediator tussen marketing en sales
Tijd dus om die twee nader bij elkaar te brengen. Wij zijn er van overtuigd dat marketing automation dé tool is die jou hierbij kan helpen.
Marketing Automation, een overtuigende business case?
Marketing Automation, een overtuigende business case? Wat kan Marketing Automation bijdragen aan het succes van jouw marketing afdeling
Lead identification software: wat zijn de verschillen?
Lead identificatie software, leadgeneratie software of sales acceleration software: de verschillen, b2b leadgeneratie software in opmars, de verschillen?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.