Marketing is een dynamisch vak en vraagt continu om kennisverrijking. Goede marketing en sales boeken helpen je om een visie te ontwikkelen en de juiste keuzes te maken om de gestelde doelen te behalen. Dit soort marketing boeken en publicaties komen hier aan bod! (meer informatie of het aanschaffen van boeken kan ook via de b2b shop! )

Tip! Adobe Premiere Pro CC Classroom in a Book (2015 release) (Engels) door Maxim Jago (Boek) – Managementboek.nl Adobe Premiere Pro CC Classroom in a Book

 

 

BrandingNL MarketingboekAndy Mosmans – BrandingNL

1,5 kilo vol BRANDING

Samenvatting

Het marketing boek BrandingNL is een dikke pil vol definities, marketingtheorie, praktijkvoorbeelden en verschillende inzichten. Én er is aandacht voor business-to-business..

Lees verder…

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

Digitale marketing boek Emile Lancée – Digitale Marketingstrategie

Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015.

Samenvatting

In dit boek wordt de bredere strategische digitale context besproken voor de meest relevante marketingonderwerpen. Daarmee is dit boek zowel interessant voor marketingstudenten van universiteiten en hogescholen als voor marketingprofessionals en executives. Het boek omvat vijf delen die de belangrijkste marketingonderwerpen afdekken. Elk deel is ingedeeld in hoofdstukken. Elk hoofdstuk start met een centrale vraag en eindigt met samenvattende highlights en  opdrachten. De nadruk ligt in ieder hoofdstuk op de behandeling van een model en/of theorie met definities. Het digitale marketing-web framework vormt het uitgangspunt van dit boek en de volgende marketing-topics komen dan ook uitvoerig aan bod.

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

gek op gaten jos burgersJos Burgers – Gek op Gaten

Ontdek wat klanten echt willen

Samenvatting

In het marketing boek ‘Gek op gaten’ beschrijft Jos Burgers op een geweldige manier wat klanten écht willen. Aan de hand van duidelijke praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om je in de klant te verplaatsen. En wat dat vraagt van de medewerkers als het gaat om flexibiliteit. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten en echt met klanten meedenken zullen succesvol zijn en een brug te slaan tussen boren en gaten.

Lees verder…

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

Spencer Johnson – Wie heeft mijn kaas gepikt?

Samenvatting

Veranderingen gaan snel tegenwoordig en komen vaak onverwacht. Hoe gaat u daarmee om? Ziet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in ‘Wie heeft mijn kaas gepikt?’ worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is.

lees verder….

Dit boek aanschaffen? klik hier.

 

brand_expedition_coverMartijn Arets – Brand Expedition

Een reis langs europa’s meest inspirerende merken

Samenvatting

Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft? Lees verder…

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

 

klanten zijn net mensenJos Burgers – Klanten zijn eigenlijk nét mensen!

Samenvatting

Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn. ‘Klanten zijn eigenlijk nét mensen!’ laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden, zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. U zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken! Lees verder…

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

Merkenmanagement KotlerMarketingMarketingmanagement, de essentie – Philip Kotler

Samenvatting

‘Marketingmanagement, de essentie’ biedt een volledige introductie in modern marketingmanagement. De nieuwste concepten en onderzoeksresultaten komen aan bod. Zo wordt veel aandacht besteed aan holistische marketing en is de impact van technologische ontwikkelingen op hedendaagse marketing in deze vierde editie een belangrijk thema.

Marketingmanagement in theorie & praktijk

De aandacht voor de relatie tussen theorie en praktijk is een van de succesfactoren van dit boek. Ieder hoofdstuk opent met een praktijkvoorbeeld waarin wordt besproken hoe marketingmanagers de kernconcepten toepassen in hun eigen bedrijf. Zo krijgt de lezer een kijkje in de keuken bij onder andere TNT, IKEA en Colruyt. In deze editie zijn ook twee doorlopende cases opgenomen over Westmalle en Triodos Bank. Aan het eind van ieder hoofdstuk keren we terug bij een van deze bedrijven om de opgedane kennis te toetsen aan de praktijk.

Dit boek is zowel geschreven voor studenten in het hoger onderwijs als voor marketeers in de praktijk. De toevoeging van lokale cases en voorbeelden maken dit boek onmisbaar voor iedereen die in België en Nederland op het gebied van marketing actief is of wil worden.

Lees verder…

Verkrijgbaarheid & meer informatie

b2b coverSteve Minett – B2B Marketing (Engels)

A radically different approach for business-to-business marketers

Samenvatting

Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Lees verder…

Dit boek direct aanschaffen? klik hier

 

biemansW.G. Biemans – Business Marketing Management, strategie, planning en implementatie

Samenvatting

Marketing wordt meestal geassocieerd met consumentenproducten. Maar veruit de meeste commerciële transacties vinden plaats op de zakelijke markt en de meeste studenten komen uiteindelijk te werken in een bedrijf dat op de zakelijke markt opereert. Vandaar dat de interesse voor business marketing sterk toeneemt. Maar business marketing verschilt aanzienlijk van consumentenmarketing. De traditionele marketinginstrumenten zijn op zakelijke markten wel bruikbaar, maar worden vaak heel anders ingezet. Lees verder….

Dit boek aanschaffen? klik hier

 

En verder in deze categorie: https://www.b2bmarketeers.nl/communicatie-boeken/