💎 NEW! Promoot jouw bureau op b2bmarketeers.nl via ons partnerprogramma!
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

SEA gebruiken: wat zijn de voordelen en de nadelen?

door Redactie | Last Updated:   18 december 2021

Het aantal bedrijven in Nederland blijft stijgen. Ondanks corona zijn er maar liefst 68 duizend nieuwe bedrijven bijgekomen in 2020. Dat betekent dat er ook meer concurrentie op de ondernemersmarkt te vinden is. Daarom is het van groot belang om online zichtbaar te zijn als ondernemer of bedrijf. Je positie in Google verhogen doe je onder andere door te beginnen met zoekmachine adverteren (SEA). In dit artikel lees je meer over de voordelen en de nadelen van SEA voor je bedrijf.

Voordelen van zoekmachine adverteren (SEA)

Er zijn voornamelijk voordelen te vinden aan het gebruik van SEA voor je website. Als ondernemer wil je immers opvallen in Google en ervoor zorgen dat een potentiële klant of opdrachtgever voor jouw onderneming kiest in plaats van voor die van de concurrent. Dat kan met behulp van zoekmachine adverteren (SEA). Een aantal voordelen zijn onder andere:

Meer weten over SEA en de pluspunten ervan? In dit artikel lees je er meer over.

Zijn er ook nadelen van zoekmachine adverteren (SEA) te vinden?

Maar: zoals bij veel soorten marketing zitten er ook aan SEA enkele nadelen. Hoewel de voordelen voor veel bedrijven belangrijker zijn dan deze minpunten, is het toch goed om op de hoogte te zijn van de nadelen van zoekmachine adverteren (SEA):

SEA in jouw plan

Het adverteren in zoekmachines is bij de meeste b2b bedrijven niet meer weg te denken uit de middelenmix. Voor de meeste markten, producten en diensten is het een vorm van adverteren die concrete resultaten oplevert. SEA werkt het beste als de hele journey goed is ingericht. De advertentietekst moet aansluiten bij de zoekopdracht, de landingpage en alles wat daarrna volgt ook. Op die manier is de inzet van online advertising via zoekmachines rendabel.

Foto door Dominika Roseclay via Pexels

eboekhouden
b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.