Tags: seo
Je kunt een website nog zo goed optimaliseren. De teksten zo schrijven dat zowel de zoekmachine als je doelgroep ze interessant vindt. Links verzamelen van andere relevante websites, zodat je autoriteit hoger wordt. En goede meta teksten schrijven om Google bezoekers over te halen naar je website te navigeren. Maar wat nu als de laadsnelheid zo traag is, dat bezoekers secondenlang moeten wachten? Dan zijn ze zo weer weg! Daarom vind je in dit artikel tips om de laadsnelheid van je website te optimaliseren.
Waarom de laadsnelheid verbeteren?
Stel dat je optimale service wil verlenen aan je B2B klant en weet dat je klanten vaak elektrisch rijden. Dan wil je misschien wel zorgen voor een laadpaal bij de parkeerplekken, zodat je potentiële klant die op locatiebezoek komt probleemloos zijn auto kan opladen. Je begint je zoektocht naar een laadpaal elektrische auto kopen via Google. Je typt de zoekterm in op Google en je klikt een aantal websites aan. Je moet alleen lang wachten tot de website geladen is. Ga je wachten, of ga je op naar de volgende website? Waarschijnlijk dat laatste. En dat duidt direct het belang van de laadsnelheid aan!
Meten is weten
Om te weten of de laadsnelheid van je website goed is, kun je beginnen met een soort startmeting. Er bestaan diverse tools om de laadsnelheid van je website te meten. Denk aan PageSpeed Insights, de tool van Google zelf. Een andere optie is GTmetrix. Het voordeel van deze tools is dat ze niet alleen de snelheid voor desktop en mobiel weergeven, maar óók tips geven om de laadtijd korter te maken.
Comprimeer afbeeldingen
Een tip die deze tools vrijwel altijd geven, is dat je de afbeeldingen moet comprimeren. Afbeeldingen zijn vaak te zwaar. Via de tools tinyjpeg of tinypng kun je afbeeldingen eenvoudig comprimeren, zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
Verklein de broncode
Google ziet natuurlijk niet echt de afbeeldingen op je website. Het algoritme leest de broncode. Hetzelfde geldt voor de hele opmaak van de website. Google moet, afhankelijk van de zoekterm, duizenden websites crawlen om de ranking te bepalen. Als jouw broncode dan onnodig groot of juist onduidelijk is, wordt het algoritme daar niet vrolijk van. Verwijder daarom alle onnodige regels uit de broncode.
Kies de juiste hosting
Als je een hosting partij kiest, kijk je waarschijnlijk als eerste naar de kosten daarvan. Niet geheel onbelangrijk is de server die de hosting gebruikt. Sommige hosting partijen hosten de website op een gedeelde server, waardoor de website trager wordt. Houd dat in het achterhoofd als je een hosting partij gaat uitkiezen!
En, pas jij deze tips al toe om je laadsnelheid te verbeteren?
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
3 Fabels die Jouw Vindbaarheid op Google in Gevaar Brengen
SEO tips om de vindbaarheid op google te verbeteren. 3 fabels die jouw seo in gevaar brengen
Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin
Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.
Review: AnswerThePublic [free version]
AnswerThePublic Review: het is een online (web-based) tool die helpt met het in kaart brengen van relevante zoektermen en het genereren van content-ideeën.
4 Content Marketing tactieken voor meer traffic in 2022
Een aantal ontent marketing tactieken die ik inzet om b2bmarketeers.nl te laten groeien in 2020: content updates, linkedbuilding, richt snippets en meer!
SEO uitbesteden? 4x redenen om het te doen
Het kan daarom ook een optie zijn om je SEO uit te besteden. Waarom het goed kan zijn om dit te doen? Tips in dit artikel.
Zo kun je je website hoger in Google laten komen
Hoe zorg je ervoor dat je website beter gevonden wordt? We bekijken het in dit artikel?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.