Tags: linkbuilding
Als marketeer weet je natuurlijk als geen ander hoe belangrijk linkbuilding is. Met linkbuilding kun je ervoor zorgen dat een website hoger kan scoren in Google en de website daardoor kan profiteren van voordelen zoals zichtbaarheid, clicks en leads. Als marketeer wil jij natuurlijk ook anderen helpen met linkbuilding, maar het kan zijn dat je hier niet voldoende mogelijkheden voor hebt. In dat geval kan whitelabel linkbuilding nog weleens wat voor jou zijn. We vertellen je in de onderstaande blog meer over whitelabel en of het voordelig is voor jou.
Linkbuilding: een opfrisser
Linkbuilding is het verzamelen van zo veel mogelijk backlinks van een hoge kwaliteit. Deze backlinks verwijzen vervolgens naar een externe website, bijvoorbeeld naar die van jouw klant. Je kunt ook gebruikmaken van interne linkbuilding, waarbij de verwijzende links binnen dezelfde website blijven. Linkbuilding kan er uiteindelijk voor zorgen dat de website een hogere positie gaat halen in de zoekmachine zoals Google. Hierdoor kan de website onder de potentiële doelgroep zichtbaarder worden, meer verkeer genereren, meer clicks krijgen en daardoor ook meer conversies krijgen. Linkbuilding is dus essentieel voor websites die willen groeien, maar onthoud wel dat dit een proces is voor de lange termijn.
Whitelabel linkbuilding: wat is dat?
Als marketeer kan het zijn dat jij graag een bedrijf wil ondersteunen als het aankomt op linkbuilding. Maar, hoe zorg je ervoor dat je continu genoeg mogelijkheden hebt waarop je backlinks kunt plaatsen? Het is namelijk gunstig voor de klant als er veel verschillende externe, autoritaire websites verwijzen naar de website van jouw klant. Het benaderen van websites die hiervoor openstaan kan een behoorlijke tijdrovende klus zijn, en daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
In dat geval kan whitelabel linkbuilding een goede oplossing zijn. In dat geval werk jij als marketeer samen met een andere partij, zoals dit linkbuilding platform, dat wel voldoende linkbuildingmogelijkheden heeft. Op deze manier kun jij het aanbod van de andere partij gebruiken voor jouw eigen klanten. Bovendien gebeurt dit proces whitelabel, waarbij dus de naam van de externe partij niet wordt genoemd.
Whitelabel linkbuilding en de voordelen
Whitelabel linkbuilding heeft een aantal verschillende voordelen die voor jou als marketeer erg gunstig kunnen zijn.
1. Je voorkomt dat linkbuilding voor jou als marketeer een tijdrovende klus wordt. Je hoeft niet op zoek te gaan naar websites die een backlink willen plaatsen, maar de andere partij heeft deze al voor jou verzameld. Al deze websites staan namelijk gesorteerd in een groot overzicht. Je kunt ook zelfs filteren op bepaalde categorieën, metrics of prijzen, zodat het nog overzichtelijker voor jou wordt gemaakt. Binnen een oogopslag kun jij passende links vinden voor jouw klant.
2. Een linkbuildingplatform heeft talloze mogelijkheden als het aankomt op websites waar een backlink op kan worden geplaatst. Er is dus voor al jouw klanten altijd wel een website te vinden die goed aansluit bij de website van jouw klant. Variëteit in backlinks is immers ook erg belangrijk binnen linkbuilding. Bovendien komen er altijd nieuwe websites bij die openstaan voor het plaatsen van backlinks, wat dus ook betekent dat het aanbod altijd vernieuwend is en steeds meer wordt uitgebreid. De mogelijkheden zijn enorm.
3. Een linkbuildingplatform heeft veel kennis en expertise wat betreft linkbuilding en weet dus als geen ander hoe dit proces in elkaar steekt. Zij kunnen jou ook voorzien van advies, mocht dat nodig zijn. Je hoeft er met het linkbuilden niet alleen voor te staan. Mocht je ergens tegenaan lopen en er niet helemaal uitkomen, dan kun je altijd de experts van het linkbuildingplatform inschakelen.
Linkbuilding uitbesteden
Linkbuilding is een langetermijnproces waar je continu mee bezig moet zijn om de gewenste resultaten te kunnen bereiken. Als marketeer heb je overigens meerdere klanten en dus kan het zijn dat je niet genoeg tijd hebt om voor iedere klant linkbuilding uit te voeren. In dat geval is het uitbesteden van linkbuilding ook een goede optie. Hierbij kun je denken aan het complete plaatje als het gaat om linkbuilding dat voor jou wordt uitgevoerd.
Het begint natuurlijk allemaal bij het doen van een zoekwoordenonderzoek, het uitzoeken van passende links en het schrijven van unieke en pakkende teksten waar de link in kan worden geplaatst. Zo kun jij je bezighouden met andere taken, terwijl het linkbuildingproces voor jou wordt opgepakt.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Zó maak je een goede linkbuildingstrategie voor B2B websites
Zó maak je een goede linkbuildingstrategie voor B2B websites! Linkbuilding tips, tactieken en de beste strategie voor b2b
Jouw business uitbreiden naar Engelstalige landen? Tips voor snelle online zichtbaarheid!
Jouw business uitbreiden naar Engelstalige landen? Tips voor snelle online zichtbaarheid! Linkbuilding via HARO is een eerste stap!
Groeien in de zoekmachine met linkbuilding
Groeien in de zoekmachine met linkbuilding: hoe werkt het en wat zijn de belangrijkste tips om mee aan de slag te gaan!
9 creatieve linkbuildingtechnieken die je waarschijnlijk nog niet hebt geprobeerd
Boost je merkbekendheid met deze onontgonnen Linkbuilding-methoden en geef je SEO een boost. Lees onze tips!
Meer conversie en aanvragen vanuit SEO
Meer aanvragen door SEO? Dat kan! Optimaliseer je content, je website en zorg voor voldoende links. Daarna zul je meer aanvragen gaan zien!
Linkbuilding voor beginners: hier moet je aan denken!
Linkbuilding voor beginners: de belangrijkste informatie die jij moet hebben als je aan de slag wilt gaan met linkbuilding
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.