Tags: persbericht
Persbericht – 22 november | DSM is de winnaar van De Kristal, de prijs voor het meest transparante jaarverslag van Nederland. Net als in 2011 kwam DSM als beste van bijna 500 bedrijven uit de bus. De Kristalprijs voor maatschappelijke verslaggeving is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken (EZ) samen met de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).
DSM Transparant in bedrijfsvoering en verslaglegging
‘DSM maakt serieus werk van transparantie in hun bedrijfsvoering en verslaglegging’, aldus minister Kamp van EZ. ‘Het bedrijf is een voorbeeld van hoe bedrijven hun activiteiten voor burgers inzichtelijker weten te maken door eerlijk te communiceren over wat er goed en slecht gaat in hun bedrijf.’
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
DSM gooide bij de jury hoge ogen omdat zij in hun jaarverslag ook aandacht besteden aan zaken die niet goed zijn gegaan en aan tegenvallers. Door hier ook actief over te communiceren maakt het bedrijf heel duidelijk waar ze voor staan en waarom ze bepaalde keuzes maken, aldus de jury. Daarnaast prijst de jury het feit dat DSM Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als eerste behandelt in hun jaarverslag.
Eervolle vermelding
Naast de Kristalprijs kregen twee bedrijven een eervolle vermelding. Verhuisbedrijf Mondial Movers is, net als vorig jaar, de hoogst genoteerde MKB-onderneming. Voedingsmiddelenconcern Wessanen kreeg de themaprijs voor de snelste stijger, het bedrijf ging van de 77e naar de 27e plaats.
Transparantiebenchmark
De Kristal is de hoofdprijs van de sinds 2004 bestaande Transparantiebenchmark, waarmee het ministerie van Economische Zaken inzicht biedt in de wijze waarop Nederlandse bedrijven verslag doen van hun MVO-activiteiten.
Meer informatie over DSM, de andere winnaars en het juryrapport is te vinden op www.kristalprijs.nl. Een overzicht van alle scores en alle deelnemende bedrijven staat op www.transparantiebenchmark.nl
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B industriesector loopt achter met e-commerce
B2B industriesector loopt achter met e-commerce, in andere sectoren loopt b2b Nederland voor
Storypower: verhalen die je organisatie veranderen
Storypwer: het nieuwste praktijkboek voor communicatie en verandermanagement door de Adformatie Groep
FD Mediagroep neemt belang in opleidingsplatform Springest
FD Mediagroep, bekend van onder andere het FD, BNR Nieuwsradio en Company Info, heeft een strategisch belang genomen in Springest.
Steelcase Solutions en OCS Workplaces integreren sales- en supportactiviteiten
Adformatie Groep neemt Tijdschrift voor Marketing over van NIMA
Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.