Tags: Ondernemen
Een van de doelstellingen van het Klimaatakkoord is dat vanaf 2030 alle nieuw verkochte auto’s in Nederland elektrisch moeten zijn. Dat zal een hele overgang worden. Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt nu immers nog in een traditionele brandstofauto. Toch bespeuren we wel al enige verandering. Er komen steeds meer elektrische rijders bij. Ook in 2023 wordt een explosieve groei verwacht. Het zou echt beter kunnen. Daarom worden ook ondernemers geadviseerd om elektrisch rijden te stimuleren onder de medewerkers.
Dit heeft verschillende voordelen. Op de eerste plaats draag je natuurlijk gezamenlijk een steentje bij aan het milieu. Daarnaast doet het ook wat voor het imago van je bedrijf. Als er enkel elektrische auto’s voor de deur staan, maak je direct een statement. Laat je zien waar je voor staat. Dat klinkt goed. Maar hoe zorg je ervoor dat er daadwerkelijk meer elektrisch gereden wordt onder de medewerkers?
Met behulp van de volgende drie tips zet jij alvast de eerste stappen in de goede richting.
1. Laadpaal regelen
De actieradius van de elektrische auto is voor veel mensen een struikelblok. Ze moeten er niet aan denken dat ze geen laadpaal kunnen vinden in de wijde omgeving en daardoor de auto niet tijdig kunnen opladen. Zeker voor medewerkers die relatief ver van kantoor wonen. Daarom is het belangrijk dat er een laadpaal geregeld wordt. Het liefst vlak bij de werklocatie. Een ev charger nabij kan veel mensen over de streep trekken om elektrisch te rijden. Bovendien helpt het ook als je steeds meer elektrische auto’s ziet. Een laadpaal kan dus de interesse wekken van mensen die zelf nog nooit over elektrisch rijden hebben nagedacht.
2. Laat ze een elektrische auto ervaren
Hebben jullie zelf ook een wagenpark tot je beschikking? Bijvoorbeeld om werkzaamheden bij de klant thuis uit te kunnen voeren? Dan geef je natuurlijk het beste voorbeeld door enkel voor elektrische auto’s te kiezen. Bovendien geeft dit jouw medewerkers ook de mogelijkheid om echt eens een elektrische auto te ervaren. Laat ze maar eens focussen op de extra comfort tijdens het rijden, het gemak van een automaat en de rust om je heen. Zo worden alle mogelijke vooroordelen gelijk onderuit gehaald.
3. Ga in gesprek
Communicatie is van essentieel belang in elk bedrijf. Juist wanneer het over zulke grote onderwerpen gaat. Ga daarom echt eens in gesprek met je medewerkers. Bespreek hoe belangrijk het milieu is en hoe je jullie imago wil verduurzamen. Bespreek ook dat er mogelijk een laadpaal geplaatst kan worden en hoe fijn het zou zijn als meer mensen elektrisch gaan rijden. Met open communicatie kun je jouw medewerkers veel beter enthousiasmeren. Schroom je dus zeker niet om het gesprek aan te gaan. Waarschijnlijk zullen er hele interessante conversaties ontstaan.
Foto door Kindel Media
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
4 verzekeringen voor startende ondernemers
4 verzekeringen voor startende ondernemers: bedrijfsaansprakelijkheid, rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid en inventarisverzekering
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt!
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt! Start direct en begin met het lezen van dit artikel!
Hoe kies ik de beste printer voor kantoor?
Hoe kies ik de beste printer voor kantoor? Laser printers, LED-printers of toch een inkjet printer? Lees hier tips!
5 manieren om je evenementenlocatie naar een hoger niveau te tillen
5 manieren om je evenementenlocatie naar een hoger niveau te tillen. Gebruik onze tips om op te vallen en klanten te binden.
Dit zijn de banen van de toekomst, ook voor marketing!
Welke banen bestaan nu nog niet maar in de toekomst wel? Algemeen maar ook specifiek voor marketing, check het hier!
Werkplatform Maqqie bestaat vijf jaar
Snelgroeiend werkplatform Maqqie bestaat vijf jaar en is uitgegroeid tot een topspeler in de markt van werk
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.