Werkplatform Maqqie bestaat vijf jaar 

door Redactie | Last Updated:   20 oktober 2022

Tags:

Exponentiële groei, ondanks krappe arbeidsmarkt 

Sliedrecht, 11 oktober 2022 – Vandaag, precies vijf jaar geleden, begon Pieter Jacob Leenman de startup Maqqie vanuit de overtuiging dat de arbeidsmarkt veel beter zou kunnen functioneren. Maqqie wil de arbeidsmarkt verbeteren middels een open en transparant platform rondom werk, waar bedrijven, werknemers en intermediairs met elkaar samenwerken. Inmiddels is Maqqie geen kleintje meer en uitgegroeid tot een scale-up met 75 medewerkers, 40 miljoen euro omzet en 2.300 klanten. 

Pieter Jacob Leenman: “LinkedIn mist nog steeds de knop ‘samenwerken’ waarbij technologie de samenwerking volledig faciliteert. Dat is een gemiste kans. De arbeidsmarkt is uiterst krap. Er zijn meer vacatures dan werkzoekenden. Dan moet je het proces zo soepel en flexibel mogelijk maken. Dat is wat Maqqie doet. Wij willen werk weer laten werken. Voor iedereen. Snel, makkelijk en eerlijk.” 

In een tijd waarin vrijwel alles online en on-demand gaat, van muziek tot het bestellen van een nieuwe auto, zou elke samenwerking tussen bedrijven en werknemers binnen enkele minuten geregeld moeten kunnen worden. Platformtechnologie zorgt voor de beste matches en afwikkeling van elke samenwerking in lijn met wet- en regelgeving. 

De cijfers 

Het idee van een digitale arbeidsmarkt ontstond in het najaar 2013 tijdens een vriendenweekend. Destijds was het te vroeg om het idee uit te werken. Dit kwam in 2017 toen Pieter Jacob vanaf zijn zolderkamer met Maqqie startte. De eerste omzet werd in 2018 gerealiseerd, ruim 50 duizend euro.  

In 2022 heeft Maqqie een enorm pand in Sliedrecht waar 75 mensen voor het merk werken. De omzet verdriedubbeld jaarlijks, dit jaar verwacht het werkplatform richting de 40 miljoen euro omzet te gaan.  

Vertrouwen van investeerders 

Ook investeerders en aandeelhouders hebben vertrouwen in de toekomst van Maqqie. Begin dit jaar heeft de organisatie 4 miljoen euro aan funding opgehaald bij eigen investeerders en omdat het bedrijf zo hard groeit is er onlangs opnieuw 4 miljoen euro geïnvesteerd.  

De exponentiele groei van de werkapp blijft niet onopgemerkt. Onlangs werd Maqqie door Deloitte genomineerd in de Technology Fast 50 waar de snelst groeiende techbedrijven in staan. 

Lees ook: Maqqie haalt vier miljoen aan investeringen op

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.