B2B e-commerce zit in de lift. En de klant verwacht steeds meer van een B2B e-commerce platform. Met de toenemende concurrentie worden groothandels en productiebedrijven bewogen tot actie. Op welke manier kan er door gepersonaliseerde, gerichte content voordeel worden behaald. En hoe stroomlijn je de verschillende platforms om de beste klantervaring neer te zetten op een efficiënte manier? 

Het onlangs verschenen rapport van B2B Online gaat hier op in. Dit rapport komt ieder jaar uit rondom het B2B Online event van WBR Insights en wordt naar b2bmarketeers.nl verstuurd ter inzage.

100 Chief Executive Officers, Chief Digital Officers en Chief Innovation Officers van verschillende B2B organisaties wereldwijd zijn gevraagd hoe ze investeren, welke opkomende technologieën relevant zijn en welke rol cultuur speelt in de nodige transformatie. Een aantal opvallende conclusies:

  • 33% van de respondenten ziet The Internet of Things als een ‘massive opportunity’. Waar de meerderheid, namelijk 65% de IoT ziet als een ontwikkeling om in de gaten te houden maar niet direct op te investeren.

 

  • 57% ziet de ontwikkelingen van Amazon op B2B als een bedreiging.

 

  • 58% biedt reeds B2B als B2C shops aan via één e-commerce platform.

Daarnaast staan er commentaren in van o.a. Robertvan Geffen, Seniort Director, Global Head of B2B Digital & Activation bij Philips en Devashish Saxena, Groep VP, Global e-Commerce and Multichannel Convergence bij Rexel.

Het gehele rapport is te downloaden via WBR: The Perfect Platform – A B2B Online report