Tags: e-commerce, infographic
B2B E-commerce heeft de afgelopen jaren een hoge vlucht genomen. Het aandeel online verkochte producten stijgt ieder jaar. Een succesvol e-commerce kanaal openen gaat dit vanzelf. DR-DISCOUNT onderzocht de psychologie van verschillende aspecten binnen de e-commerce die bepalend zijn voor succesvolle e-commercetrajecten.
De conclusies van dit onderzoek zijn samengevat in een mega infographic die we voor het gemak in stukjes aanbieden in dit artikel.Ā Met de laatste ontwikkelingen van Coolblue waarbij ze door het hele land mini-magazijnen opzetten, zalĀ Distributie & Levering ongetwijfeld meer aandacht krijgen in de volgende infographic over e-commerce.
![ecommerce bronnen](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/Ecommerce_Consumer_Psychology_bronnen.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-kleine-verkopers.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-mvo.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-social-media.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-klantenbinding.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-kortingen-681x1024.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-mobiel.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-klantwaardering.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-klantrecensie.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-klanttevredenheid-613x1024.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-retourbeleid.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-verlaten-winkelwagen.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-results-veiligheid.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-result-betaalmogelijkheden.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-results-website-snelheid.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/ecommerce-results-gebruiksvriendelijkheid.jpg?media=1668764890)
![](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/Ecommerce-results-video.jpg?media=1668764890)
![e commerce webontwerp](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2016/03/Ecommerce-results-Websiteontwerp.jpg?media=1668764890)
Een uitgebreid artikel over deze conclusies verscheen hier: https://www.dr-discount.nl/blog/infographics/e-commerce-psychologie-klanten
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Haal meer uit je webshop: tips voor succes
Wil jij jouw webshop nog beter laten draaien en meer succes boeken? In deze blog bespreken we diverse tips voor webshopoptimalisatie.Ā
b2b onderzoek: duizenden webshops zijn onveilig
Veel webshops krijgen geen updates en securitypatches meer en zijn dus onveilig. Duizenden B2B webshops lopen gevaar.
Succesvolle b2b e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk.
3 Fases van digitale volwassenheid voor B2B organisaties
In welke fase van digitale volwassenheid staat uw organisatie nu echt? Waar staat u in de drie fasen van B2B digitale volwassenheid
Infographic: Meest gebruikte methodes voor b2b leadgeneratie
methodes voor b2b leadgeneratie
Infographic: The ROI of a Content Marketing Operation
The ROI of a Content Marketing
![content marketing ebook](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2021/11/nummer-1-contentmarketing-thumb.png?media=1668764890)
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.