Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.
Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sites nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepagina’s en productpagina’s worden voorzien van allerhande goede, sterke content.
Goed voorbeeld een site met ‘rijke’ content is http://www.siemens.com/entry/en/Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?
- Goed beeldmateriaal
- Videos— informatief, educatief en sterk gericht op case studies
- Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
- Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
- Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
- Vergelijkingen; de mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
- 3D vrituele product tour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
- Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, whitepapers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren
Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee, welke ze onthouden. En bezoekers terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
10 marketing e-mail types waar je als b2b marketeer niet omheen kunt
Een inspirerende lijst met marketing e-mail berichten die jij als b2b marketeer kunt toevoegen aan jouw gereedschapskist.
‘Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden’
Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.
Customer experience: belangrijke uitdagingen voor B2B-organisaties
Customer experience, of CX zoals de algemeen aanvaarde afkorting luidt, is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor B2B-organisaties.
“Met onze kennis van Facilitair Management trekken we klanten en collega’s aan”
Interview: Han Strijbos, Marketing Manager bij Facilitair Management bedrijf HEYDAY over Inbound Marketing en Content Marketing in B2B
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen. Hoe kom je tot een marketingplan dat beter werkt in de praktijk?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.