Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.
Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sites nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepaginaâs en productpaginaâs worden voorzien van allerhande goede, sterke content.
Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?
- Goed beeldmateriaal
- Videosâ informatief, educatief en sterk gericht op case studies
- Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
- Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
- Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
- Vergelijkingen; de mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
- 3D vrituele product tour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
- Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, whitepapers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren
Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee, welke ze onthouden. En bezoekers terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Het kapotte managementdashboard
Hoe ga je om met een marketingmanagement dashboard? Wat zijn feiten en wat zijn onderbuikgevoelens? Lees verder voor meer!
b2b onderzoek: duizenden webshops zijn onveilig
Veel webshops krijgen geen updates en securitypatches meer en zijn dus onveilig. Duizenden B2B webshops lopen gevaar.
B2B marketing trends 2024: de belangrijkste ontwikkelingen
Welke b2b marketing trends komen er op je af in 2023? In dit artikel bespreken we de belangrijkste ontwikkelingen. Lees snel door!
B2B e-mailmarketing voor een efficiënte contactstrategie
B2B e-mailmarketing als essentieel onderdeel voor een efficiënte contactstrategie in b2b Marketing.
Grensverleggende marketing: cruciaal voor internationaal succes
Internationale marketingcampagnes; waar je aan moet denken en waar je op moet letten; vertalen, cultuur, wetten, regelgeving en meer.
âContentmarketing is de lopende band van marketing gewordenâ
Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.