Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.
Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website en e-commerce sitesĀ nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepaginaās en productpaginaās worden voorzien van allerhande goede, sterke content.
Wat verstaan we onder rijke content in e-commerce?
- Goed beeldmateriaal
- Videosā informatief, educatief en sterk gericht op case studies
- Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
- Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
- Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
- Vergelijkingen; de mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
- 3D vrituele product tour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
- Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, whitepapers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren
Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee,Ā welke zeĀ onthouden. EnĀ bezoekers terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
8 tips voor een overtuigende brochuretekst
Hoe schrijf ik een overtuigende brochuretekst, een brochure is marketing en sales dus ga er zorgvuldig mee om! lees de tips!
Duiken naar het leitmotiv
duiken naar het leitmotiv
Waarom je B2B contentstrategie te weinig leads oplevert
Hoe jouw b2b content strategie leads oplevert: focussen in je content strategie wil je dat je content oplevert wat je nodig hebt.
The Split: Marktonderzoek in een identiteitscrisis
Marktonderzoek
B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business
B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business
![content marketing ebook](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2021/11/nummer-1-contentmarketing-thumb.png?media=1668764890)
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.