Tags: e-commerce
Ben je ondernemer, heb je een eigen webshop en verstuur je vaak pakketjes? Dan zijn er enkele zaken die je goed in het oog moet houden. Bij het verzenden van pakketten richting klanten komt namelijk meer kijken dan je op het eerste oog zou denken. We zetten de belangrijkste punten van aandacht in dit artikel voor je op een rij. Zodat jij je pakketjes goed, veilig en snel kunt versturen naar je klanten en goede reviews krijgt voor de verzending!
1. Zorg voor betrouwbare en duidelijke verzendlabels
Duidelijk leesbare en goed plakkende verzendlabels op je pakketjes doen is een van de basisvoorwaarden voor een goede pakketservice. Kies daarom voor kwalitatief goede verzendlabels, zoals Dymo labels. Dymo labels plakken goed, zijn prima te bedrukken en zijn daarnaast weerbestendig, zodat je niet bang hoeft te zijn dat de labels los gaan zitten of onleesbaar zijn. Zo weet je in elk geval zeker dat jouw producten aankomen op de gewenste locatie!
2. Besteed aandacht aan de kwaliteit van de verpakking
Bij het versturen van aangekochte goederen uit een webwinkel is het van groot belang dat de verzending in een goed beschermende verpakking richting de klant gaat. Doosjes, plastic verpakking of welk type verpakking je ook gebruikt moet daarom van een goede kwaliteit zijn en de inhoud optimaal beschermen. Zorg daarom dat je je verpakkingsmateriaal zorgvuldig uitkiest en voor dozen gaat die sterk zijn en niet bij het minste of geringste kapot gaan of beschadigd raken.
3. Laat je verpakkingsmaterialen bedrukken voor extra impact
Verpakkingen voor het verzenden van spullen uit je webshop bieden een ideale mogelijkheid om reclame te maken. Bij verpakkingsleveranciers kun je voordelig jouw dozen, kisten of plastic verpakking laten bedrukken met je eigen bedrijfsgegevens. Laat bijvoorbeeld, al dan niet in kleur, je bedrijfslogo op de zendingen afdrukken om zo wat extra p.r. te maken voor je eigen onderneming. Veel hoeft dit echt niet te kosten, terwijl het je wel veel oplevert. Namelijk: meer naamsbekendheid en een positiever imago voor jouw bedrijf!
4. Ga voor een voordelig vervoersbedrijf
Een vierde aandachtspunt bij het versturen van aankopen is om goed na te denken over welk postbedrijf je inschakelt. Er is vandaag keuze uit tal van transporteurs. Maar niet elk bedrijf is even voordelig of levert de kwaliteit die je van een order bedrijf mag verwachten. Vraag daarom diverse offertes aan bij postorderbedrijven en transporteurs.
Let daarbij niet alleen op de stukprijs (die bij grotere leveringen flink omlaag kan), maar ook op de reputatie van het betreffende bedrijf op basis van referenties en klantenreviews. Wil je namelijk jouw klanten tevreden houden en de garantie hebben dat elk pakketje aankomt, dan moet je echt voor een goed postbedrijf zorgen!
Foto door PhotoMIX Company via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
4 tips om bestelfouten en e-commerce retouren te verminderen
Wat kun je doen om online bestelfouten en retouren te verminderen? In deze blog vind je 4 cruciale tips om deze te voorkomen in e-commerce
Grip op stormachtige groei met b2b e-commerce
Grip op stormachtige groei met b2b e-commerce
Hoe zet je een succesvolle webshop op?
Ondanks de concurrentie is het goed mogelijk een succesvolle webshop te beginnen, met deze tips helpen we je op weg.
E-commerce optimaliseren? Check deze 8 onmisbare nieuwe spelers in je digitale organisatie
E-commerce optimaliseren? Check deze 5 onmisbare nieuwe spelers in je digitale organisatie
Field sales en webshop samenbrengen in de ideale omnichannel-mix
Wat is ervoor nodig om zowel klanten als salesmedewerkers de webshop te omarmen als onderdeel van de ideale omnichannel-mix?
Klantenreviews steeds populairder
Waarom zijn er dan nog steeds zoveel webshops en adverteerders die online hun reputatie niet meten?

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.