B2B Marketing (Engels)

A radically different approach for business-to-business marketers

b2bmarketing_bookSteve  Minett

Gebonden, 226 blz.
2001
Engelstalig
Financial Times
EAN: 9780273654254
ISBN-10: 027365425x

Samenvatting

Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Voordat B2B aankopen worden gedaan, wordt vaak uitgebreid en door meerdere personen stilgestaan bij deze aankopen, terwijl B2C aankopen veelal door individuen en impulsief worden gedaan. Er zijn
dus grote verschillen tussen consumentenmarketing en business marketing en het is vreemd dat dit in de meeste marketingboeken nauwelijks wordt onderkend. ‘B2B Marketing’ is bedoeld om in deze lacune te voorzien. Het boek verkent de
basistactieken van B2B marketing, laat zien waarin B2B fundamenteel verschilt van B2C, beschrijft de consequenties die dit heeft voor het marketing- en merkenbeleid en werkt een strategisch model uit om dit in praktijk te brengen.

Meer informatie en verkrijgbaarheid

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!