B2B Marketing (Engels)
A radically different approach for business-to-business marketers
Steve Minett
Gebonden, 226 blz.
2001
Engelstalig
Financial Times
EAN: 9780273654254
ISBN-10: 027365425x
Samenvatting
Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Voordat B2B aankopen worden gedaan, wordt vaak uitgebreid en door meerdere personen stilgestaan bij deze aankopen, terwijl B2C aankopen veelal door individuen en impulsief worden gedaan. Er zijn
dus grote verschillen tussen consumentenmarketing en business marketing en het is vreemd dat dit in de meeste marketingboeken nauwelijks wordt onderkend. ‘B2B Marketing’ is bedoeld om in deze lacune te voorzien. Het boek verkent de
basistactieken van B2B marketing, laat zien waarin B2B fundamenteel verschilt van B2C, beschrijft de consequenties die dit heeft voor het marketing- en merkenbeleid en werkt een strategisch model uit om dit in praktijk te brengen.
Meer informatie en verkrijgbaarheid
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Effectievere direct marketing dankzij 30 procent beter inzicht in je doelgroep
Direct marketing is een vorm van marketing waarbij een bedrijf direct in contact treedt met individuele klanten, via bijvoorbeeld e-mail, telefoon, mobiele platformen of social media. Door beter inzicht in doelgroepen, kan effectiviteit verhoogd worden
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen. Hoe kom je tot een marketingplan dat beter werkt in de praktijk?
Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing
Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing
De beste reclame is onbetaalde reclame
mond-tot-mond reclame, free publicity
Brand Expedition – Martijn Arets
Brand Expedition, Een reis langs europa's meest inspirerende merken
Business Marketing Management – W.G. Biemans
Business Marketing Management - W.G. Biemans

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.