brand_expedition_cover

Brand Expedition

Een reis langs europa’s meest inspirerende merken

Gebonden, 142 blz.
1e druk, 2011
Nederlandstalig
Eburon Business
EAN: 9789059724358

 

 

Samenvatting

Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?
Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in. Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto’s, citaten en zijn belevenissen onderweg.
‘Brand expedition’ is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa’s bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.

Recensie

Door Puck Bulthuis

“Brand Expedition las ik  tijdens een lange treinreis. Ik had me er heel op erg verheugd vanwege de verrassend  eenduidige reacties van juist heel uiteenlopende mensen die martijn’s boek al gelezen hadden. Ik las het boek in 1 ruk uit. Ik genoot van de verhalen van de mensen achter grote merken als Adidas, Lego, Freitag, The Bodyshop, Skype en nog 15 verhalen. Verhalen van mensen die niet aarzelen om het echte verhaal te vertellen. Ik heb Martijn onlangs leren kennen. Daarom begrijp ik des te beter dat al deze mensen Martijn hebben willen ontvangen en hem zo open en eerlijk te woord hebben gestaan.

Martijn is oprecht geinteresseerd in echte merken en de mensen achter die echte merken. Echte merken zijn merken die staan als een huis. Merken waar mensen verknocht aan zijn. Ook heeft Martijn geen verpletterend groot ego. Hij speelt op zo’n natuurlijke manier met de Sociale Media dat het lijkt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Hij maakte zijn tocht door Europa gesponsord door meerdere partijen. Ik ben reuze benieuwd waar hij over 5 jaar zal zijn!”

Bekijk het intervieuw dat b2bmarketeers.nl met Martijn heeft gehouden.

Meer informatie en verkrijgbaarheid: managementboek.nl