Business Marketing Management
strategie, planning en implementatie
W.G. Biemans
Paperback, 378 pagina’s
Nederlandstalig
2008
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN 10: 9001708986
Samenvatting
Een typisch voorbeeld van een Marketingboek waar Marketing en Bedrijfsstrategie mooi samenkomen.
Marketing wordt meestal geassocieerd met consumentenproducten. Maar veruit de meeste commerciële transacties vinden plaats op de zakelijke markt en de meeste marketing- en communicatiestudenten komen te werken in een organisatie die op de zakelijke markt opereert. Vandaar dat de interesse voor business marketing sterk toeneemt. Maar business marketing verschilt aanzienlijk van consumentenmarketing. De traditionele marketinginstrumenten zijn op zakelijke markten wel bruikbaar, maar worden vaak heel anders ingezet.
De kern van business marketing is het ontwikkelen en leveren van superieure waarde aan klanten. Succesvolle business marketing betekent dan een leverancier bijdraagt aan het succes van de klant. In ‘Business Marketing Management’ is het leveren van superieure waarde aan klanten het centrale thema. De auteur laat zien waar klanten waarde aan ontlenen, hoe men dat kan meten en hoe een goede waardepropositie eruitziet. Vervolgens gaat het boek uitgebreid in op het vertalen van de waardepropositie in de bekende marketinginstrumenten. Uiteraard wordt ook aandacht besteed aan organisatie en implementatie. Deze vijfde druk van ‘Business Marketing Management’ sluit door haar managementbenadering sterk aan de bedrijfspraktijk. In deze vijfde druk zijn de meest recente inzichten uit theorie en praktijk verwerkt.
Meer informatie en verkrijgbaarheid
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen. Hoe kom je tot een marketingplan dat beter werkt in de praktijk?
NIMA B2B AWARD 2012
NIMA b2b Awards
Meer vertrouwen met Influencer Marketing
Lees alles over influencer marketing; een moderne manier van marketing om snel doelgroepen te bereiken. Tips en voorbeelden!
Succesvolle b2b e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk.
Prove Everything or Die
Marketing Measurement: je zult als marketeer alles moeten aantonen. Welke metrics gebruik jij en hoe zorg je voor een goede balans?
Wie heeft mijn kaas gepikt? – Spencer Johnson, Kenneth Blanchard
Wie heeft mijn kaas gepikt?

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.