Tags: seo
Om te zorgen dat je website verkoopt, is het belangrijk dat je website gevonden wordt in Google. Er zijn manieren waarop je kunt zorgen dat je website beter gevonden wordt en dus meer potentiële klanten trekt. Hoe zorg je ervoor dat je website beter gevonden wordt? We bekijken het in dit artikel?
Doe keyword onderzoek
Om erachter te komen waar je doelgroep op zoekt, kun je een keyword onderzoek uitvoeren of laten uitvoeren. Heb je hier zelf de kennis niet voor dan kun je dit het beste uitbesteden aan een internet marketing bureau. Heb je een aantal keywords verzameld verwerk deze dan op een goede manier in je teksten. Dit betekent dat je het keyword een aantal keren kan laten terugkomen op de pagina, maar hierbij is het wel belangrijk dat de tekst goed leesbaar wordt. Laat je het keyword te vaak terugkomen dan wordt dit door Google afgestraft.
Zorg voor goede content
Het belangrijkste van je website is de content. Zorg ervoor dat je bezoeker gelijk kan zien waar je website over gaat en welke diensten of producten jij aanbiedt. Laat je potentiële klanten in een oogopslag zien waarom ze bij jou moeten zijn. Zorg ervoor dat iedere pagina een goede beschrijvende titel heeft en gebruik paragrafen en tussenkoppen op de goede manier. Vul ook de meta omschrijving voor iedere pagina in. Hier kun je in 160 tekens vertellen waar je website over gaat. Verwerk alle relevante keywords uit je keyword onderzoek in je teksten, de titel en de meta omschrijving.
Zorg dat je website technisch in orde is
Zorg dat je website technisch goed in elkaar zit. Een website die technisch goed is laadt snel, ziet er goed uit op desktop en mobiel en beschikt over een SSL-certificaat. Zorg er dus voor dat je website responsive is. Dit betekent dat deze ontworpen is voor zowel gebruik op mobiel als op desktop. Ook de indeling van je website is belangrijk. Is het navigatiemenu duidelijk? Beschikt je website over een sitemap? Een sitemap is een soort routekaart voor Google, zodat deze de pagina’s makkelijker kan indexeren.
Houdt een blog bij
Het schrijven voor informatieve content is om meerdere redenen belangrijk. Allereerst laat je met goed geschreven en diepgaande informatieve content over een bepaald onderwerp zien dat je beschikt over veel kennis hierover. Dat wekt vertrouwen bij de potentiële klant. Daarnaast kun je met goede blogartikelen ook zorgen voor een betere vindbaarheid van je website. Door in te spelen op de verschillende fases waarin een potentiële klant zich bevindt, kun je veel potentiële klanten naar je website trekken die daar ook daadwerkelijk een aankoop doen. Je geschreven content kun je vervolgens ook delen op sociaal media.
Social media
Onderzoek op welke social media kanalen je doelgroep zich bevindt. Investeer in het krijgen van volgers op je kanalen. Dit kun je doen door mensen uit je netwerk uit te nodigen om je pagina’s te volgen. Heb je op een gegeven moment genoeg volgers? Deel dan interessante content die je zelf hebt geschreven, maar ook van derden. Zorg ervoor dat wat je deelt echt interessant is voor je doelgroep.
Zorg voor links naar je website
Deel je website zoveel mogelijk op andere websites waar je doelgroep aanwezig is. Doe dit niet op een spam-achtige manier en deel alleen links die een bezoeker echt kunnen helpen. Bijvoorbeeld een link naar een informatief artikel dat je hebt geschreven over een bepaald onderwerp. Het zomaar delen van je website op andere websites heeft niet het gewenste effect of trekt de verkeerde doelgroep naar je pagina.
Foto door Caio via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Review: AnswerThePublic [free version]
AnswerThePublic Review: het is een online (web-based) tool die helpt met het in kaart brengen van relevante zoektermen en het genereren van content-ideeën.
Tips voor het uitbesteden van je linkbuilding
Ben jij op zoek naar tips voor het uitbesteden van linkbuilding? Lees dit artikel zodat je goed geïnformeerd bent voor jouw bedrijf
Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin
Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.
SE ranking review: dé tool waarmee je je organische verkeer laat groeien
Op zoek naar een SE ranking review? Ontdek of deze marketingtool jouw organisatie verder laat groeien. ✅ Lees mijn persoonlijke review.
De drie pijlers van SEO: techniek, content en links
De drie pijlers van SEO: techniek, content en links; in dit artikel lees je hoe je daar praktisch mee aan de slag gaat. Lees snel verder!
Hoger in Google komen? Begin met de basis!
Met andere woorden: maak je website zo sterk dat hij op eigen kracht hoog in de zoekresultaten komt bij Google.
![content marketing ebook](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2021/11/nummer-1-contentmarketing-thumb.png?media=1668764890)
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.