ipad-krant

Wat we moeten doen om sitebezoekers te genereren wordt steeds duidelijker. We investeren massaal in SEO en SEA trajecten. Maar waar vervolgens vaak minder aandacht voor is, is juist zo belangrijk: conversie. Oftewel; hoe zet ik die duur verkregen bezoekers om in waarde voor mijn organisatie?

Conversie kan op allerlei manieren plaatsvinden, in dit artikel lichten we er 1 uit: de online nieuwsbrief inschrijving. Een paar tips om uw conversie te verhogen:

Landingpage
Genereer bezoekers op uw website en leidt zo zoveel mogelijk naar een inschrijfmogelijkheid. Als een potentiële abonnee op de homepagina geen inschrijfmogelijkheid kan vinden, daalt de kans dat die persoon zich inschrijft dramatisch. De conversie wordt verhoogd wanneer u uw bezoekers trekt via een campagne en deze laat landen op een landingpage met een conversiemogelijkheid. Een landingpage kan geheel aangepast worden op de campagne en sluit daardoor veel beter aan bij de zoekopdracht van de prospect. Let wel: een landingpage zonder call-to-action is a waste of time and money, dus niet vergeten!

Scrollen = afhaken

Plaats Call to Actions zoals inschrijfopties voor nieuwsbrieven zoveel oveel mogelijk boven de ‘vouw’. Want: scrollen = afhaken.

Ieder veldje is een drempel

Maak de inschrijving zo eenvoudig mogelijk. Denk daarbij aan de gouden regel: ieder veldje is een drempel. Vraag dus alleen het hoogst noodzakelijke zodat u de prospect kunt identificeren en persoonlijk aan kunt schrijven. Geslacht Naam, e-mailadres, is al meer dan voldoende. Als uw prospect zich heeft geabonneerd, kunt u altijd later nog meer prospect informatie verkrijgen.

What is in it for me?

Verrijk je inschrijfoptie met een korte maar krachtige tekst zodat de potentiële abonnee antwoord krijgt op de vraag: what is in it for me? En zorg dat uw prospect weet waar hij/zij zich op abonneert. Niemand zit te wachten op dagelijkse nieuwsbrieven met semi interessante content. Dus licht het toe, zo kort mogelijk. Bijvoorbeeld: schrijf u in en ontvang maximaal 6x per jaar gratis tips voor het verbeteren van de vindbaarheid van uw website. Om nog meer vertrouwen te wekken, kan het toevoegen van een link naar een eerdere nieuwsbrief wonderen doen.

Succes met uw inschrijvingen!