Tags: marketing, social media
Meer dan 100 jaar geleden was de koets het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de auto. De paarden gingen weg, er kwamen motors voor in de plaats. De hoogte van het voertuig, de zitplaats van de bestuurder en de hoogte van de verlichting bleven echter lange tijd hetzelfde, ondanks alle andere grote veranderingen. Oorspronkelijk zat de verlichting hoog op de koets om goed over de paarden heen te kunnen schijnen. Het gekke is; de paarden waren al lang weg, het voertuig rijdt middels een motor, maar de lamp bleef op deze positie. Een schoolvoorbeeld van het denken in bekende patronen. En: het overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken.
“Klik op deze Social Media Icons”
Steeds vaker kom ik Social Media Icons tegen in tv programma’s. We zien dat al jaren op het web, dus waarom ook niet op tv? Maar de slimme, gewiekste programmamakers weten het toch wel, dat we niet op deze icoontjes kunnen klikken? Wat is dan het nut? En waarom denken we niet verder, creatiever over links naar Social Media profielen? Neem een voorbeeld aan andere traditionele media zoals print; daar lag een oplossing in de QR Code; een goed begin!
Oproep aan tv makers in nederland!
Bij deze een oproep aan de programmamakers: wees creatief! Voordat je het weet sta je met je Social Media Icons in de schoolboeken naast de koetslamp op de eerste auto; als voorbeeld voor het klakkeloos overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken. Want real time klikken in tv programma’s is nog niet aan de orde..
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Praktische marketingtips voor MKB (deel 1)
marketingtips voor MKB
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Discussie: kan de online marketeer zonder de kwaliteiten van de 1.0 marketeer?
marketeers
Goede marketing hoeft niet duur te zijn
marketingbudget
Trump drukt zijn stempel op INBOUND 2016
Deze week bezochten 18.000 bezoekers uit meer dan 90 landen het INBOUND 2016 congres. Een happening in festival stijl met de verkiezingen op de achtergrond
Dit zijn de banen van de toekomst, ook voor marketing!
Welke banen bestaan nu nog niet maar in de toekomst wel? Algemeen maar ook specifiek voor marketing, check het hier!

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.