Tags: marketing, social media
Meer dan 100 jaar geleden was de koets het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de auto. De paarden gingen weg, er kwamen motors voor in de plaats. De hoogte van het voertuig, de zitplaats van de bestuurder en de hoogte van de verlichting bleven echter lange tijd hetzelfde, ondanks alle andere grote veranderingen. Oorspronkelijk zat de verlichting hoog op de koets om goed over de paarden heen te kunnen schijnen. Het gekke is; de paarden waren al lang weg, het voertuig rijdt middels een motor, maar de lamp bleef op deze positie. Een schoolvoorbeeld van het denken in bekende patronen. En: het overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken.
“Klik op deze Social Media Icons”
Steeds vaker kom ik Social Media Icons tegen in tv programma’s. We zien dat al jaren op het web, dus waarom ook niet op tv? Maar de slimme, gewiekste programmamakers weten het toch wel, dat we niet op deze icoontjes kunnen klikken? Wat is dan het nut? En waarom denken we niet verder, creatiever over links naar Social Media profielen? Neem een voorbeeld aan andere traditionele media zoals print; daar lag een oplossing in de QR Code; een goed begin!
Oproep aan tv makers in nederland!
Bij deze een oproep aan de programmamakers: wees creatief! Voordat je het weet sta je met je Social Media Icons in de schoolboeken naast de koetslamp op de eerste auto; als voorbeeld voor het klakkeloos overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken. Want real time klikken in tv programma’s is nog niet aan de orde..
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Schoolvoorbeeld voor verhogen van productiviteit én gezondheid
verhogen van de productiviteit
Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist
Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist; Retargeting met pixel, Uitnodigen om te liken, Maak een leadpages en salespages en meer! Lees verder...
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Registratie vijfde editie B2B Marketing Forum op 13 maart 2014 geopend!
B2B Marketing Forum
Facebook Messenger inzetten voor B2B marketing is niet verstandig
Vele B2B markteers zullen de recente aankondiging van Facebook dat ze een nieuwe web-chat plug-in uitbrengen met interesse tot zich hebben genomen.
Nieuwe site vergelijkt drukwerk prijs, kwaliteit en levertijd
online vergelijk drukwerk prijs, kwaliteit en levertijd
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.